رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با تاکید بر جلب و جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی می‌گوید: سرمایه‌های کشور باید در جهت تولید و اشتغال پایدار به کار گرفته شود.

ابولفضل فتح‌الهی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: به دلیل آنکه انجام کارهای تولیدی دارای ریسک و سود ناشی از آن پایین است بانک‌ها تمایلی به سرمایه‌گذاری به خصوص در بخش تولید ندارند و با این کار به جای حمایت از بخش تولید موجب نابودی کارخانه‌ها و بیکاری بسیاری از کارگران می‌شوند.

وی ادامه داد: در کشورهای دیگر تسهیلات بانکی با نرخ سود بسیار اندک و تک‌رقمی در اختیار تولیدکنندگان قرار داده می‌شود و حمایت به معنای واقعی از تولیدکننده صورت می‌گیرد ولی متأسفانه بانک‌های ما بدون هیچ ضابطه و نظارتی در بخش ساخت و ساز و بنگاه‌داری وارد شده و از وظایف اصلی خود فاصله گرفته‌اند.

رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور، تاکید کرد: چنانچه درصدی از منابع بانک‌ها به بخش تولید و صنعت تزریق شود نه تنها موجب احیای کارخانه‌های راکد و خاموش می‌شود بلکه به ایجاد اشتغال، رونق بازار کار، حفظ امنیت شغلی و در نهایت رشد و توسعه اقتصادی کمک می‌کند.

فتح‌الهی درباره حمایت مالی دولت و بانک‌ها از نظام تولید نیز گفت: معتقدم که اگر دولت می‌خواهد به بنگاه‌های تولیدی نقدینگی تزریق کند یا وام و تسهیلات اختصاص بدهد، تسهیلات‌دهی باید به شکلی باشد که در بازار تولید مزیت و ارزش افزوده ایجاد کند چرا که با توجه به افزایش هزینه‌های تولید و تأمین مواد اولیه و کاهش ارزش پول ملی، میزان تسهیلات یا نرخ بهره آن باید قابل توجه باشد تا انگیزه تولید و رقابت ایجاد کند.