یک فعال حوزه کار، راه‌اندازی سامانه اشتغال ایرانیان را در اتخاذ تصمیمات کلان و سیاست‌گذاری‌های بازار کار موثر خواند و گفت: این سامانه از آن جهت که اطلاعات مربوط به بیکاران و شاغلان در سن کار را به طور شفاف گردآوری و ثبت می‌کند، حائز اهمیت است.

علیرضا حیدری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: هر نهادی که شکل می‌گیرد بازیگرانی دارد که در آن تاثیرگذارند و خروجی‌های متعددی دارد که هر کدام می‌تواند نتایجی را رقم بزند، از این‌رو معتقدم سامانه جامع اشتغال ایرانیان یک کار بزرگ و پرتالی از زیرمجموعه‌های مختلف است و وزارت کار باید با هر هزینه‌ای آن را راه‌اندازی کند.

وی ادامه داد: ممکن است نگاه کارفرمایی نسبت به سامانه این باشد که برخی از اطلاعات وارده، خسارت و زیان است و در آن مشارکت نکنند. ما باید ببینیم منافع ملی این کار چیست و اگر سامانه اشتغال ایرانیان راه‌اندازی شود، چه کارایی‌هایی دارد و چه اثراتی بر بازار کار می‌گذارد؟ این کارشناس حوزه کار افزود: باید دید این پرتال جامع تا کجا می‌تواند نفوذ کند و تا چه حد در حوزه برنامه‌ریزی، دسترسی به اطلاعات، شفافیت و توزیع منابع اعتباری راهگشاست؟

حیدری با بیان اینکه وزارت کار با وجود نقش کلیدی در حوزه روابط کار مورد بی‌مهری و کم‌توجهی قرار دارد، ادامه داد: در حال حاضر بازار سرمایه، پول و کالا و خدمات را داریم و اشتغال، آخرین بازار است چون محصول هر سه بازار دیگر در آن می‌نشیند و هدف‌گیری نهایی، بازار اشتغال است.