حقوق کارگران سد سیکان پس از دو سال پرداخت شد

حقوق کارگران پیمانکار پروژه سد سیکان پس از گذشت دو سال پرداخت شد.

بنا بر گزارش ایرنا، سد مخزنی سیکان آبان ماه سال ۸۹ با هدف تامین آب مورد نیاز اراضی کشاورزی پایین دست کلنگ‌زنی شد که به علت عدم تامین اعتبار کافی عملیات اجرایی آن تعطیل شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام در همین زمینه گفت: حقوق کارگران سد سیکان (پیمانکار جهاد نصر) پرداخت شد. شکراله شیرخانی گفت: ۶۱ نفر در این پروژه مشغول به کار هستند که از دی ماه سال ۹۶ معوقات کارگران آنها پرداخت نشده بود. وی افزود: عملیات اجرایی سد مخزنی سیکان در محدوده شهرستان دره‌شهر بعد از چند سال رکود و بن‌بست اجرایی به نظر می‌رسد که فرصت دوباره‌ای برای اجرا، گشایش و احداث یافته است. شیرخانی با بیان اینکه پیگیری مشکلات و مسائل واحدهای کارگری با تدبیر استاندار، در دستور کار قرار گرفت، گفت: بر همین اساس، پرداخت حقوق کارگران سد سیکان پیمانکار جهاد نصر از روز دهم تیرماه جاری آغاز و حقوق دی ماه کارگران پرداخت شد. شیرخانی تاکید کرد: در روزهای آتی، مابقی معوقات پرداخت می‌شود.

    

اعتراض مهمانداران قطار تهران - خرمشهر به شرایط شغلی

روز دوشنبه (۱۰ تیر ماه) شماری از مهمانداران تهران به خرمشهر با تجمع در محوطه ایستگاه اندیمشک خواستار اصلاح وضعیت شغلی‌ خود شدند. به گزارش ایلنا، علت اعتراض کارگران، تعدیل حدود ۶ نفر از مهمانداران در اوایل خرداد ماه سال جاری‌ست. این عده، خواستار بازگشت به کار همکاران و مشخص شدن وضعیت شغلی‌شان هستند. این کارگران که تاکنون چندین بار پیگیر وضعیت شغلی و دریافت مطالبات مزدی خود از کارفرما بوده‌اند، گفتند: متاسفانه به علت خروج یک رام قطار تهران به خرمشهر امنیت شغلی‌مان به خطر افتاده و تاکنون پیمانکار با ۶ نفر از مهمانداران و ماموران باسابقه همزمان با پایان قرارداد، قطع همکاری کرده است. پیش از این روابط عمومی شرکت پیمانکار مربوطه، با تاکید بر اینکه کسی با خروج رام قطار تهران به خرمشهر اخراج نمی‌شود، گفته بود: به مهمانداران اطمینان می‌دهیم برای تامین امنیت شغلی‌شان قرار است آنها را به دیگر قطارهای خطوط ریلی تحت نظارت این شرکت انتقال دهند. به گفته یکی از معترضان، بعد از گذشت چندماه از خروج رام قطار تهران به خرمشهر هنوز وضعیت شغلی مهمانداران و سایر کارکنان آن مشخص نیست. از قرار معلوم هر یک از مهمانداران از ۲ تا ۱۰ سال سابقه کاری دارند.

    

کارگران بیکار شده خرمشهری:

مسئولان به بلاتکلیفی ما پایان دهند

۱۶۰ کارگر اندود بتن تاسیسات دریایی یارد خرمشهر که با سال‌ها سابقه کار به دنبال تعطیلی کارخانه از کار بیکار شده‌اند، در نامه‌ای سرگشاده خطاب به هیأت مدیره شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران یارد، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دفتر ریاست جمهوری، خواهان پایان دادن به بلاتکلیفی شغلی و بازگشت به کار شدند.

در این نامه آمده است: با توجه به فعالیت ۲۰ ساله کارخانه اندود بتن و این واقعیت که اکثر کارگران در سنین جوانی در این شرکت مشغول به کار شده‌اند و هر کدام در حال حاضر بین ۴۰ تا ۵۰سال سن دارند، شانسی برای استخدام در دیگر واحدهای تولیدی و خدماتی در منطقه را نداریم. در همین زمینه مدیر یارد شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی خرمشهر گفت: کارخانه از بهمن ماه ۱۳۹۷ به دلیل نداشتن سفارش کار عملاً تعطیل شده است. از زمان تعطیلی این کارخانه تا ۳۱خرداد امسال پایه حقوق ۱۴۲ کارگر این کارخانه به حساب آنها واریز شده است. وی تاکید کرد: این کارخانه تا زمان گرفتن سفارش جدید همچنان تعطیل خواهد بود. طبق این گزارش، شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران به عنوان نخستین شرکت پیمانکاری عمومی ساخت و نصب سازه‌‌های فراساحلی صنعت نفت و گاز ایران در سال ۱۳۷۲ تاسیس شد و در سال ۱۳۷۸ با تاسیس کارخانه اندود بتن لوله، توسعه یافت.