عضو فراکسیون جوانان مجلس، اشتغال به کار یک هزار بازنشسته مشمول قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان را دهن‌کجی به نسل‌های جدید دانست.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، ناهید تاج‌الدین در نشست علنی دیروز مجلس گفت: به‌‌رغم آن که جوانان ۴۰درصد جمعیت ایران را تشکیل می‌دهند اما براساس اطلاعات مرکز آمار ایران ۲۵.۳درصد آنها در سال ۹۶ بیکار بودند و با گذشت نزدیک به یک سال از تصویب قاطعانه قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در مجلس، هنوز این قانون آن‌گونه که باید و شاید برای آنان اجرا نشده و سرعت و دقت و اجرای آن برخلاف انتظار نمایندگان ملت بوده است.

وی افزود: این در حالی است که علاوه بر نص صریح این قانون، رهبری در بیانیه گام دوم بر جوانگرایی و تحرک بین نسلی در انقلاب اسلامی تاکید کرده ولی متاسفانه باید بگوییم طبق برآوردهایی که تا پایان سال گذشته انجام شده، حدود یک هزار بازنشسته که شامل قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان می‌شوند هنوز از مسئولیت خود کناره‌گیری نکردند و این نوع رفتار، استخفاف قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان و دهن‌کجی به نسل‌های جدید است.

نماینده اصفهان در مجلس با اشاره به وضعیت کارگران در کشور افزود: کارگران برابر ۴۱ ماده قانون کار باید حداقل دستمزدشان بر مبنای نرخ تورم و هزینه‌های معیشت تامین شود اما رشد قیمت‌ها طی چند ماه گذشته، افزایش دستمزد آنها را خنثی کرده و هزینه ماهانه زندگی آنها ۳ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان برآورد شده که با حداقل دستمزد فرسنگ‌ها فاصله دارد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی ادامه داد: همه افزایش ۳۶درصدی حقوق کارگران را تورم لجام‌گسیخته بلعیده و دیگر چیزی برای سبد خانوار آنها باقی نگذاشته است. همچنین مستمری‌بگیران و بازنشستگان بحران صندوق‌های بازنشستگی را با پوست، گوشت، خون و استخوان لمس می‌کنند و شریک بحران این صندوق‌ها شدند.

وی تاکید کرد: دولت با برداشت ناصواب از قانون ساختار نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی، مطالبات به‌روز شده ۱۸۰هزار میلیارد تومانی تامین اجتماعی را به ۱۱۲هزار میلیارد تومان تقلیل داده و عملاً در حق مستمری‌بگیران اجحاف می‌‌کند و قوانینی همچون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را اجرا نمی‌کند.