انتقاد جلودارزاده از تعیین شرط مدرک کارشناسی ارشد برای کاندیداتوری مجلس:

کارگران را نباید از صحنه سیاسی حذف کرد

عضو فراکسیون کارگری مجلس گفت: براساس مصوبه مجلس مبنی بر تعیین شرط داشتن مدرک کارشناسی ارشد برای کاندیداتوری مجلس، در دوره بعد هیچ نماینده کارگری نمی‌تواند در مجلس حضور داشته باشد و جای تاسف است که کارگران از کاندیداتوری در انتخابات مجلس محروم شوند.

سهیلا جلودارزاده در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت با تاکید بر ضرورت افزایش حضور زنان در مجلس گفت: زنان با توجه به میزان قابلیت‌ها باید بتوانند در تعیین مقدرات اساسی کشور حضور داشته باشند.

عضو فراکسیون زنان مجلس افزود: مجلس یکی از مراکزی است که مقدرات اساسی کشور را تعیین می‌کند و برای حضور زنان در مجلس نباید حد و نصاب قائل شد بلکه هر تعداد زنانی که شایستگی دفاع از حقوق مردم را دارند باید در مجلس حضور یابند.

جلودارزاده با انتقاد از اینکه براساس مصوبه مجلس مبنی بر داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد برای کاندیداهای نمایندگی در دوره بعد هیچ نماینده کارگری نمی‌تواند در مجلس حضور داشته باشد، تصریح کرد: اگر نماینده کارگر در مجلس نباشد چه کسی از حقوق کارگران دفاع کند. متاسفانه این مصوبه مصوبه جامعه کارگری را هدف گرفته و جای تاسف است که کارگران از کاندیداتوری در انتخابات مجلس محروم شوند.

عضو فراکسیون کارگری مجلس با تاکید بر اینکه جامعه کارگری کشور را اداره می‌کند، گفت: کارگران توانمند هستند و نباید آنها را ناتوان و بیسواد نامید و از فعالیت‌های کلان و صحنه سیاسی محروم کرد.

    

یاوری خبر داد:

تلاش برای جلوگیری از ریزش نیروی کار در صنایع

مدیرکل حمایت از پایداری مشاغل وزارت کار با بیان اینکه بنگاه‌های مشکل‌دار با بیشترین نیروی شاغل در اولویت رسیدگی قرار دارند، گفت: صنایع غذایی و قطعه سازی در اولویت اقدامات جلوگیری از ریزش نیروی کار هستند.

کریم یاوری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: رسیدگی به بنگاه‌های مشکل‌دار در حیطه کارفرمایان، مدیران بنگاه‌های اقتصادی، سهامداران و کسانی که به نوعی مسئولیت اداره بنگاه را برعهده دارند، است. در این میان ممکن است افراد مرتبط نتوانند رفع مشکل کنند که در این شرایط باید از طرف دستگاه صادرکننده مجوز بنگاه مربوطه اقدام شود.

وی با بیان اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز از حیث حفظ نیروی کار، تثبیت و پایداری مشاغل به موضوع رسیدگی به وضعیت بنگاه‌های مشکل‌دار ورود می‌کند، افزود: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به استناد قانون مصوب مجلس مکلف است هم در سطح کارگروه‌های استانی و هم در سطح کارگروه‌های ستاد ملی نسبت به رسیدگی به وضعیت این بنگاه‌ها و صنایع اقدام کند.

یاوری گفت: در اولین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به میزبانی استان مرکزی مشکلات شرکت‌های ایرالکو، هپکو، واگن پارس، آذرآب، نورد و لوله صفا، نورد پروفیل ساوه، ماشین سازی اراک، شرکت گلپونه پارس و شرکت هیبرید زرندیه مورد بررسی قرار گرفت و تصمیماتی برای حل مشکلات آنها اتخاذ شد.

مدیرکل حمایت از پایداری مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار تاکید کرد: ما در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هر بنگاه اقتصادی که تعداد نیروی انسانی بیشتری در آن مشغول به کار باشد را در اولویت رسیدگی قرار می‌دهیم و در حال حاضر بیشترین نیروی شاغل در صنایع غذایی فعالیت می‌کنند و این صنایع در صدر بنگاه‌های دارای بیشترین مشکلات قرار دارند. همچنین صنایع قطعه‌سازی کشور نیز نیروی شاغل زیادی دارند که این صنایع نیز مورد رصد و پیگیری قرار گرفتند. به همین دلیل صنایع غذایی و صنایع قطعه‌سازی در اولویت برنامه‌های جلوگیری از ریزش نیروی شاغل قرار دارند.