کواکبیان: 

کارگران و معلمان بازداشت شده‌ مقابل مجلس آزاد شوند

نماینده تهران در مجلس با اشاره به بازداشت برخی معلمان و کارگران در تجمع مقابل مجلس گفت: افراد دستگیر شده باید آزاد شوند. به گزارش ایسنا، مصطفی کواکبیان در تذکر شفاهی جلسه علنی دیروز مجلس گفت: چرا وزارت کشور مکانی برای تجمع آرام صنفی معلمان و کارگران تدارک نمی‌بیند و مجوزی قانونی برای تجمع آنها براساس اصل ۲۷ قانون اساسی فراهم نمی‌کند؟ این درخواست را دارم که اگر کارگری یا معلمی در مقابل مجلس دستگیر شده، آزاد شود. وی همچنین با اشاره به اخبار منتشر شده درباره قیمت بنزین افزود: بیان موضوع گران شدن بنزین موجب ایجاد التهاب برای مردم شد. هنوز مراجع رسمی این موضوع را اعلام نکرده بودند که برخی خبرگزاری‌ها این موضوع را بیان کردند. این موضوع مغایر امنیت ملی است.

    

نماینده نقده در مجلس:

بازداشت معلمان و کارگران، هتک حرمت مجلس است

عبدالکریم حسین‌زاده به بازداشت کارگران و معلمان مقابل مجلس واکنش نشان داد. نماینده نقده در مجلس در حساب توئیتری خود نوشت: برخورد با کارگران و معلمان در روز کارگر و روز معلم، آن‌هم در مقابل مجلس، هتک حرمت خانه ملت، جایگاه معلمی و کارگری است. ریاست محترم مجلس بنا به سوگند خود، موظف به دفاع از شأن مجلس است و باید با اقدام جهت آزادی بازداشت‌شدگان و دلجویی از همه، نشان دهد که مجلس همچنان خانه ملت است.

    

کارشناس حوزه کار:

احیای کوپن الکترونیکی برای حمایت از کارگران ضروری است

یک کارشناس حوزه کار با اشاره به هزینه سه میلیون و ۷۶۰هزار تومانی سبد ماهانه معیشت کارگران، از دولت خواست سیستم کوپن الکترونیکی را برای حمایت از خانوارهای کارگری و اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر احیا کند.

علیرضا حیدری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: سال گذشته رقم هزینه ماهانه سبد معیشت کارگران، سه میلیون و ۷۶۰هزار تومان اعلام شد و گروه کارفرمایی، کارگری و دولت در یک اجماع سه‌جانبه آن را پذیرفتند ولی این رقم براساس تورم سال گذشته و هزینه‌های مصرفی سال گذشته بود و با توجه به افزایش قیمت حامل‌های انرژی، آب و برق و گاز و ایاب و ذهاب در سال جدید طبعاً رقم سبد معیشت ماهانه بیش از این خواهد بود، لذا افزایش حداقل دستمزد قدرت خرید کارگران را حفظ نکرده است.