دبیرکل خانه کارگر درباره موضوع افزایش دستمزد کارگران برای سال آینده گفت: آخرین حرف کارفرما برای افزایش مزد 23درصد بوده و گروه کارگری نیز پیشنهاد خود را ارائه داده است. قاعدتاً ما مکلف به پشتیبانی از گروه کارگر هستیم. اگر هم کمتر شد باید دست به دست هم بدهیم و به این موضوع اعتراض کنیم.

به گزارش ایلنا، نشست سالانه دبیران اجرایی خانه‌های کارگر سراسر کشور در محل دانشگاه علمی- کاربردی خانه کارگر تهران برگزار شد. علیرضا محجوب، دبیرکل خانه کارگر در این مراسم گفت: طرح اصلاحات پارامتریک تامین اجتماعی سراپا تقلب است. همه ما قبول داریم که وضع مالی سازمان بد است اما این را هم باید بپذیریم که نمی‌توان بین کارگر با بقیه تفاوت گذاشت، یعنی کارگر را کف گرفت و بقیه را بالا. متاسفانه به نوعی با آدم‌هایی طرف هستیم که اگر می‌خواهند به کسی امتیاز دهند به جای استفاده از جیب خود از جیب دیگران استفاده می‌کنند و این عین ناجوانمردی است. وی افزود: اینکه دولت و کارفرماها به سازمان اجحاف کرده‌اند را قبول داریم. حرف ما این است که اشتباهی امضا کردیم ولی باید درست عمل کنیم. مهم این است که خیری اتفاق بیفتد. اینکه این خیر را به حساب چه کسی بگذارند مهم نیست. زمانی که قانون نوشته می‌شد امید به زندگی 49 تا 52 سال بود اما در حال حاضر این موضوع به 73 سال رسیده است و قطعا محاسبات اکچوئری (نظام بیمه‌پردازی) برای هرکدام از اینها نتیجه جداگانه می‌دهد که باید در نظر گرفته شود.

این نماینده مجلس در بخش دیگری از صحبت‌هایش اظهار داشت: سال آینده مهم‌ترین موضوع انتخابات است که باید برای آن ستاد انتخاباتی تشکیل دهیم. براساس قانون تازه بنده نمی‌توانم در انتخابات شرکت کنم. ما باید افرادی را که می‌توان برای آنها رای گرفت معرفی کنیم و برای انتخابات آماده باشیم.

وی ادامه داد: انتخابات موضوع مهمی بوده و انتخابات آینده از جهات مختلف به شدت سخت است که نیاز به تشریح آن نیست. قانون اینکه بعد از سه دوره انتخابات مجلس، یک سال استراحت اجباری برای نماینده درنظر گرفته شده، امکان رد شدن ندارد و قطعی است اما من به شخصه مخالف آن هستم و به نظرم حرف عقلایی نیست. اما از سوی چند نماینده‌ای که 20 سال در مجلس بودند، 26، 27 نفر رای به این کار دادند و به نوعی کاری کردند، بقیه هم به این موضوع رای دهند.

محجوب در ادامه بیان کرد: با این قانون از تهران فقط خانم جلودارزاده را داریم. همچنین روی آقای ربیعی و کمالی متمرکز هستیم اما نمی‌دانیم کدامیک از آنها نماینده می‌شوند. بازهم می‌گویم انتخابات سختی را پیش رو داریم به خصوص در شهر تهران و با توجه به این شرایط شانس رای به شدت کم بوده و شاید این افراد نیز به همین دلیل برای انتخابات داوطلب نشوند.

دبیرکل خانه کارگر در بخش دیگری از صحبت‌هایش بیان کرد: موضوع دستمزد نیز موضوع مهمی بود که ما در مجلس سعی کردیم بگوییم اگر قرار است فرمولی بنویسند جوری بنویسند که کار شورای عالی کار آسان باشد، اما نشد.

محجوب در پایان گفت: آخرین حرف کارفرما 23درصد گفته شده و گروه کارگر نیز پیشنهاد خود را ارائه داده است. قاعدتاً ما مکلف به پشتیبانی از گروه کارگر هستیم. اگر هم کمتر شد باید دست به دست هم بدهیم و به این موضوع اعتراض کنیم. به نوعی همگی باید کمک کنیم تا این تصمیم گرفته شود.