وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره سیاست‌های یارانه‌ای کشور برای گروه‌های هدف گفت: مقرر شده قوانین مربوط به ماشینی کردن فعالیت‌های توزیع یارانه‌ها سریع‌تر اجرا شود که صدور فاکتور‌های الکترونیکی راه خوبی برای کنترل یارانه‌های توزیعی است.

به گزارش تسنیم، محمد شریعتمداری در نشست مقدماتی شورای عالی رفاه اجتماعی افزود: برخی تصمیمات و سیاست‌ها به علل متعدد به وجود آوردنده فقر و تشدیدکننده آسیب‌هاست و باید مورد توجه قرار بگیرد. وی تاکید کرد: بنا بر این است که هماهنگی نهاد‌های حمایتی با نهاد‌های مهم دیگر به بهترین حالت خود برسد و شرایطی برای به حداقل رساندن آسیب‌های اجتماعی به وجود بیاید و از ظهور و بروز آن تا حد مقدور جلوگیری کنیم. همچنین باید درباره مسائل مهم گفت‌وگو و هم‌فکری کرد و امیدوارم به نتایج مناسب برسیم. شریعتمداری، حمایت هرچه بیشتر از دهک‌های پایین جامعه را ضروری خواند و افزود: شکل توزیع منابع ارزی در این شورا مطرح خواهد شد. وی افزود: یکی از مصادیق کمک‌کننده به توسعه فقر و از عوامل اصلی به وجود آورنده آن، فساد در جامعه است و از مهمترین اقداماتی که باید انجام شود تا سرمایه‌گذاری در کشور تقویت شود و با ایجاد اشتغال شاهد کمتر شدن فقر و ایجاد رفاه بیشتر باشیم، شفافیت است.

وزیر تعاون در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه برای سال آینده یارانه نقدی را در دستور کار قرار می‌دهید یا کالابرگ الکترونیکی؟ گفت: این موضوع باید بررسی شود و قطعاً باید به دنبال راه‌حل‌های جدیدی برای دسترسی مطلوب‌تر گروه‌های هدف باشیم و کالا‌ها باید به صورت هدفمند از طریق شبکه‌های مجاز در اختیار گروه‌های هدف قرار گیرد.