خصوصی‌سازی شرکت‌های‌مشکل‌دار نتیجه‌ای جز اعتراضات کارگری ندارد

نماینده اهواز در مجلس با انتقاد از واگذاری شرکت‌های استان به بخش خصوصی گفت: واگذاری شرکت‌ها و کارخانه‌ها به همراه مشکلاتشان به بخش خصوصی، نتیجه‌ای جز اعتراضات کارگری در استان ندارد.

به گزارش ایسنا، جواد کاظم نسب الباجی در پانزدهمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال خوزستان، اظهار کرد: خوزستانی که همه نعمت‌های خداوند در آن وجود دارد، امروز از نظر نرخ بیکاری سومین استان کشور است و مسئله بیکاری مهمترین دغدغه و معضل مردم این استان است. وی افزود: اولین مشکل در بحث بالا بودن نرخ بیکاری خوزستان، کم‌توجهی و بی‌توجهی مسئولان مرکزنشین نسبت به اشتغال خوزستان است و این بی‌توجهی باعث شده  بیشتر شرکت‌های موجود در خوزستان دارای مدیران غیربومی باشند.

نماینده اهواز در مجلس تصریح کرد: از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخواست داریم به بحث استفاده از مدیران بومی در شرکت‌ها و صنایع استان توجه بیشتری داشته باشد زیرا شرکت‌های بسیاری در استان وجود دارند که می‌توانند در بحث اشتغال بومی استان کمک کنند.

الباجی با انتقاد از واگذاری شرکت‌های استان به بخش خصوصی ادامه داد: مشکلات شرکت‌ها و کارخانه‌ها را باید پیش از واگذاری حل و سپس آنها را به بخش خصوصی واگذار کرد. واگذاری شرکت‌ها و کارخانه‌ها با مشکلات به بخش خصوصی، نتیجه‌ای جز اعتراضات کارگری در استان به همراه ندارد.

    


تجمع دوباره آتش‌نشانان آبادانی مقابل ساختمان فرمانداری

آتش‌نشانان شهرداری آبادان صبح دیروز باز هم مقابل ساختمان فرمانداری این شهر برای پیگیری مطالبات خود تجمع کردند.

به گزارش‌ ایلنا، یکی از کارگران این مجموعه گفت: همه مسئولان وعده پیگیری می‌دهند اما عمل نمی‌کنند. سه ماه معوقات حقوقی، مشکلات بیمه آتش‌نشانان که ماه‌ها پرداخت آن به تاخیر افتاده و تامین نشدن تجهیزات ایمنی آتش‌نشانان مشکلاتی است که همچنان گریبان‌گیر این مجموعه است. یکی دیگر از کارگران اظهار کرد: قرار بود مسئولان شهرستانی موضوع مطالبات مزدی‌مان را از طریق شهرداری پیگیری کنند و نتیجه را به اطلاع آتش‌نشانان و سایر کارگران مجموعه شهرداری که مطالبات مزدی‌شان همسان با آتش‌نشانان است، برسانند. پیگیری نشدن مشکلاتمان باعث شده هرچند وقت یک بار دست به اعتراض صنفی بزنیم.

    


تجمع فارغ‌التحصیلان رشته‌های مهندسی مقابل وزارت راه

تعدادی از فارغ‌التحصیلان کارشناسی ناپیوسته رشته‌های مهندسی که بیشتر به صورت آزاد در کارگاه‌ها کار می‌‌‌کنند، صبح دیروز مقابل وزارت راه و شهرسازی تجمع کردند. به گزارش ایلنا، معترضان مدعی هستند وزارت علوم و وزارت راه و شهرسازی، شرایط دشواری را برای آنها رقم زده‌اند، به نحوی که از یک‌سری حقوق شغلی دانشجویان مهندسی در رشته‌های معماری، عمران، برق، مکانیک، نقشه‌برداری، شهرسازی و ترافیک محروم شده‌اند. یک نفر از معترضان گفت: از سال ۷۹ واژه‌های تکنولوژی و علمی کاربردی به عنوانین رشته‌هایمان اضافه شد اما سرفصل و محتوای دروس هیچ تغییری نکرد. از این رو وزارت راه و شهرسازی ما دانشجویان کارشناسی ناپیوسته را مهندس اصلی نمی‌داند بلکه مدعی است ما مهندس مرتبط هستیم.