جمعی از کارگران مجموعه شهرداری ایرانشهر از عدم دریافت حقوق خود به مدت ۵ ماه خبر دادند. این کارگران که در عین حال ۱۶ سال عیدی و سنوات پرداخت نشده دارند، گفتند: در نتیجه بی‌توجهی شهردار به پرداخت مطالبات کارگران، اخیرا ۴ نفر از اعضای شورای شهر ایرانشهر درخواست استعفا داده‌اند.

به گزارش ایلنا، یکی از کارگران خدماتی شهرداری ایرانشهر گفت: شرایط زندگی برای ما که به صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت هستیم، بسیار دشوار است. امیدواریم مسئولان استانی و شهرستانی با شنیدن صدای ما، کاری برایمان انجام دهند.

او از تاخیر مکرر در پرداخت مطالبات خود و همکارانش انتقاد کرده و گفت: تا چه زمانی باید منتظر دریافت مطالبات خود بمانیم؟ حدود ۴۵۰ کارگر خدماتی و فضای سبز هستیم که در مجموعه شهرداری ایرانشهر مشغول به کار هستیم. اینکه به عنوان کارگر همیشه حقوق‌مان را با تاخیر چندین ماهه می‌گیریم، بماند، ۱۶ سال است منتظریم شهرداری عیدی و پاداش ما را بپردازد که هنوز هم خبری نیست.

این کارگر گفت: آخرین حقوقی که دریافت کرده‌ایم حقوق شهریور ماه بود که حدود دو هفته پیش به حساب کارگران واریز شد. شماری از کارگران نیز مطالبات بیشتری طلبکارند.

وی با بیان اینکه در تامین هزینه‌های اولیه زندگی درمانده‌ شده‌ایم، اظهار داشت: هر ماه حداقل حقوق بدون اضافه‌کاری پرداخت می‌شود. وی از استعفای ۴ نفر از اعضای شورای شهر ایرانشهر انتقاد کرده و اظهار داشت: وصول مطالبات کارگران شهرداری ایرانشهر به پیگیری اعضای شورای شهر بستگی دارد. متاسفانه اخیرا ۴ نفر از اعضای شورای شهر به دلیل‌ عدم همکاری شهردار، درخواست استعفای خود را به استانداری اعلام کرده‌اند.

این کارگر شاغل در مجموعه شهرداری ایرانشهر از افزایش میزان مطالبات مزدی خود در ماه‌های آینده ابراز نگرانی کرد. او درباره مطالبات وصول نشده همکاران بازنشسته خود گفت: کارگرانی که به مرور از این مجموعه بازنشسته می‌شوند امکان دریافت مطالبات بازنشستگی را ندارند، به همین دلیل دست به شکایت می‌زنند اما با این وجود باز هم مطالباتشان وصول نمی‌شود.