کارگران شهرداری کوت‌عبدالله از عدم پرداخت معوقات مزدی خود خبر دادند. این کارگران از خرداد ماه حقوق نگرفته‌اند و بخشی از معوقات مزدی سال قبل نیز هنوز به حساب‌شان واریز نشده است.

به گزارش ایلنا، «ما از بی‌پولی و خرج زندگی به ستوه آمده‌ایم»؛ این را کارگری می‌گوید که چندین ماه کرایه خانه عقب افتاده دارد و فرزندش امسال در یک دانشگاه برتر دولتی پذیرفته شده اما حتی هزینه سفر فرزندش را ندارد. چگونه او را به دانشگاه بفرستم و او را با جیب خالی سوار اتوبوس کنم؟ این کارگر می‌گوید: فرزندان کارگران باهوشند اما چه فایده که امکانات ندارند. چه فایده که پدرشان چند ماه است حقوق نگرفته و راه به جایی ندارد؟

طبق این گزارش، یک کارگر ۴۶ ساله کوت‌عبدالله نیز در روزهای قبل سکته کرده و جان خود را از دست داده است. همکارانش می‌گویند درحالی‌که منتظر دریافت حقوق معوق خود بود، جان سپرد. خانواده‌اش حالا خرج کفن و دفن هم ندارند. با جیب خالی به رحمت خدا رفت. همکاران او می‌گویند از بس غصه کار و پرداخت نشدن حقوق را خورد، قلبش دیگر طاقت نیاورد.

طبق این گزارش، 300 کارگر شهرداری کوت‌عبدالله در ماه‌ها و هفته‌های اخیر به همه نهادهای مسئول، مراجعه کرده‌اند، مقابل شورای شهر تجمع کردند، به فرمانداری رفتند، نامه به استاندار نوشتند اما هنوز خبری از گشایش کار و پرداخت حقوق نیست. یکی از این کارگران می‌گوید: نه تنها حقوق را نداده‌اند، بلکه حق بیمه را نیز کامل به حساب تامین اجتماعی واریز نمی‌کنند. حق بیمه مرداد ماه ما نصفه و نیمه رد شده و همین خودش مصیبت بزرگی است به خصوص برای بازنشستگی و دریافت مستمری.