کارگران پیمانکاری شهرداری کوت‌عبدالله، دیروز مقابل استانداری خوزستان تجمع اعتراضی برگزار کردند.

به گزارش ایلنا، این کارگران که ماه‌هاست حقوق نگرفته‌اند، خواستار حمایت استانداری و مقامات استان از مطالبات خود شدند. یکی از حاضران در این تجمع می‌گوید: ما پشت هم فریاد می‌زنیم، استاندار حمایت حمایت اما واقعاً خسته شدیم. به هر جا که فکرش را بکنید مراجعه کرده‌ایم، نه از شهرداری آبی برایمان گرم شد نه از شورای شهر جدید!

این کارگران چهار ماه است که دستمزد کامل نگرفته‌اند و حق بیمه آنها نیز برای ماه‌های سوم و چهارم امسال کامل رد نشده، ضمن اینکه بخشی از مطالبات سال قبل را نیز هنوز دریافت نکرده‌اند.

شهرداری کوت‌عبدالله مدعی است که شهردار سابق و بدهی‌های انبوهی که به بار آورده، مسبب اصلی این اوضاع است اما کارگران می‌گوید: آیا خود مدیران می‌توانند چهار ماه بدون حقوق زندگی کنند؟ چرا حقوق حداقلی ما را نمی‌پردازند؟

به گفته این کارگران، پیشتر وعده داده بودند که تا پایان هفته گذشته، حقوق خرداد و تیر ماه را کامل تسویه کنند و چون این اتفاق نیفتاده، کارگران دست به دامان استانداری خوزستان شده‌اند. این کارگران انتظار دارند استاندار خوزستان به عنوان بالاترین مقام اجرایی استان، دستور پرداخت سریع مطالبات مزدی کارگران پیمانکاری شهرداری را صادر کند.

شهرداری کوت‌عبدالله، حدود ۴۰۰ کارگر پیمانکاری دارد که در دو نوبت روزکار و شب‌کار مشغول به کار هستند. این کارگران ماه‌ها معوقات مزدی پرداخت نشده دارند.