جمعی از کارگران شهرداری رودبار در استان گیلان از تاخیر در پرداخت معوقات مزدی و بیمه‌ای خود انتقاد کردند.

یکی از این کارگران در گفت‌وگو با ایلنا گفت: 10 ماه از سال جاری سپری شده اما هنوز ۴ تا ۵ ماه حقوق معوقه سال ۱۴۰۰ را طلبکاریم. پرداخت اضافه‌کاری و حق بیمه کارگران نیز از مهر ماه به تاخیر افتاده است.

این کارگر با بیان اینکه کارگران هر ماه مطالبات خود را با بدون اضافه‌کاری دریافت می‌کنند، گفت: شهردار مدعی است منابع مالی کافی ندارد به همین دلیل حقوق کارگران به تاخیر افتاده است.

وی با بیان اینکه در تامین هزینه‌های اولیه زندگی درمانده‌ایم، اظهار داشت: هر ماه حداقل حقوق بدون اضافه‌کاری پرداخت می‌شود و گرانی امان‌مان را بریده و خسارات غیرقابل جبرانی به زندگی‌مان وارد شده است.

این کارگر خواستار پرداخت معوقات مزدی همکاران خود شد و گفت: امیدواریم شهرداری هرچه سریعتر مطالبات مزدی‌مان را کامل پرداخت کند تا از این وضعیت خارج شویم.

وی افزود: حدود ۷۵ کارگر در مجموعه شهرداری رودبار کار می‌کنند که جدا از حقوق، دو سال است حق لباس و بخشی از مزایا شامل مزایای رفاهی، مناسبت‌ها و اعیاد مذهبی را طلبکارند. درخصوص پرداخت معوقات حقوقی این کارگران، هنوز اقدامی از سوی شهرداری جهت پرداخت این مطالبات صورت نگرفته است. طبق اظهارات وی، به‌رغم‌ عدم پرداخت سنوات کارگران از سال ۹۸، مشکل دیگر این است که حق بیمه کارگران (مهر و آبان) پرداخت نشده و کارگرانی که برای گرفتن خدمات درمان به مراکز درمانی و آزمایشگاهی مراجعه می‌کنند از پذیرش‌شان جلوگیری می‌شود.

وی از تغییر مکرر شهرداران در طول سنوات گذشته انتقاد کرده و اظهار داشت: وصول و پیگیری مطالبات کارگران شهرداری رودبار به انتخاب یک شهردار خوب بستگی دارد. متاسفانه هم اکنون  شهر رودبار را فردی مدیریت می‌کند که پیش از این نیز شهردار رودبار بوده و صلاحیت وی از سوی اعضای شورای شهر تایید نشده است. این کارگر شهرداری رودباردر خاتمه تاکید کرد: مسئولانی که حقوقشان کامل و چندبرابر بیشتر از دریافتی کارگران به حسابشان واریز می‌شود، چگونه می‌توانند شناخت درستی از وضعیت زندگی و معاش ما داشته باشند.