«کارگران شهرداری سی‌سخت ۱۴ تا ۱۵ماه معوقات مزدی طلبکارند». یکی از این کارگران با بیان این مطلب افزود: بارها مشکلاتمان را رسانه‌ای کرده‌ایم اما اتفاقی نیفتاده است.

به گزارش ایلنا، این کارگر با بیان اینکه کسی دلش به حال کارگران نمی‌سوزد، گفت: از ابتدای سال جاری شهردار تغییر کرده است. حدود یک هفته پیش نیز با حکم استاندار، اعضای شورای شهر سی‌سخت به دلیل گسترده شدن اختلافات کنار گذاشته شده و در واقع شورا منحل شده است. در طول چند سال گذشته حقوق کارگران معمولا با ۱۰ تا ۱۲ ماه تاخیر پرداخت می‌شد اما از زمانی که شهردار تغییر کرده، هر ماه یک حقوق گرفته‌ایم و آخرین حقوقی که دریافت کرده‌ایم مربوط به آبان ماه سال ۱۴۰۲ است که روز ۲۸ آذر ماه به حساب کارگران واریز شد اما ۱۴ تا ۱۵ ماه معوقات مزدی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ همچنان پرداخت نشده باقی مانده است.

وی افزود: به‌رغم ایکه شهردار فعلی تمام تلاش خود را برای بهبود وضعیت مطالبات کارگران و امور اجرایی شهر انجام می‌دهد اما در زمینه تامین منابع مالی شهرداری به دلیل‌ عدم حمایت مسئولان استانی با مشکل روبه‌رو است.

این کارگر گفت: شهرداری از زمان زلزله سی‌سخت پیگیر ۸ تا ۹ میلیارد تومان طلب خود از بنیاد مسکن بود که شهردار فعلی با پیگیری‌های خود این پول را که بابت صدور پروانه ساخت واحدهای مسکونی از دولت طلب داشت، به یک باره وصول کرد اما مشکل از آنجا آغاز شد که پول برای مخارج شهر به حساب عمرانی شهرداری واریز شده و شهردار به دنبال راه‌حل برای بازگرداندن آن به حساب جاری شهرداری است تا بتواند بخشی از معوقات مزدی کارگران را بپردازد که هنوز محقق نشده است.

یکی دیگر از کارگران شهرداری سی‌سخت نیز گفت: ما کارگران هیچ حامی نداریم. پیش از این هرچه به شورای شهر اعتراض می‌کردیم، فایده نداشت حالا که شورای شهر منحل شده باز هم کسی به دادمان نمی‌رسد!

این کارگر که در واحد خدماتی کار می‌کند، اظهار داشت: کارگران به فرمانداری، اداره کار و دفتر نماینده شهرستان دنا در مجلس مراجعه کرده‌اند اما تاکنون نتوانسته‌اند مطالبات قدیمی خود را از مجموعه شهرداری بگیرند. وی همچنین از شرایط بازنشستگی تعدادی از همکاران خود انتقاد کرد و گفت: بازنشستگی حدود ۵ تا ۶ نفر از همکاران به دلیل پرداخت نشدن ۷ ماه حق بیمه از یک الی دو سال پیش با مشکل مواجه شده و آنها امکان بازنشسته شدن ندارند.