کارگران خدماتی و فضای سبز شاغل در شهرداری خاش در استان سیستان و بلوچستان خواستار اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در حوزه کاری خود هستند.

تعدادی از این کارگران در گفت‌وگو با ایلنا گفتند: نزدیک به ۳۰۰ کارگر پیمانکاری شاغل در بخش خدمات و فضای سبز شهرداری خاش هستیم که درآمد برخی از ما نزدیک به حداقل حقوق است و دریافتی ماهانه‌مان کفاف معاش زندگی‌مان

را نمی‌دهد.

این کارگران که پیگیر وضعیت افزایش دستمزد خود و همکارانشان هستند، می‌گویند: آنچه باعث افزایش حقوق‌مان می‌شود اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل است که طبق مقررات کار و تامین اجتماعی باید در کارگاه‌های بالای ۱۰۰ نفر اجرایی شود.

به گفته کارگران، در شهرداری خاش دریافتی کارگران باسابقه با کارگرانی که جدیدا استخدام شده‌اند به یک اندازه است بنابراین ضمن درخواست برای اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل، پیگیر پرداخت به موقع حقوق و بیمه تامین اجتماعی خود نیز هستیم.

این عده افزودند: به‌رغم اینکه بخشی از مطالبات سال گذشته‌مان بعد از تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ پرداخت شد اما در حال حاضر از ابتدای سال جاری حقوق کامل دریافت نکرده‌ایم و شهرداری آن را به حساب کارگران در چندقسط واریز می‌کند که موجب نارضایتی کارگران شده است.

کارگران با بیان اینکه جدا از حقوق، بخش زیادی از بیمه کارگران پرداخت نشده، گفتند: متاسفانه به دلیل تاخیر در پرداخت چندین ماهه حق بیمه از سوی کارفرما، کارگران هر چند وقت یک‌بار از دریافت خدمات درمانی بیمارستان‌های ملکی تامین اجتماعی محروم می‌شوند.