مشکل پرداخت نشدن دستمزد معوقه و ۱۵ سال عیدی و سنوات نزدیک به ۷۰۰ کارگر شهرداری ایرانشهر در استان سیستان و بلوچستان هنوز ادامه دارد.

تعدادی از این کارگران در گفت‌وگو با ایلنا گفتند: بیش از سه ماه است که حقوق پرداخت نشده داریم و به صورت میانگین ۱۵ سال است به ما عیدی و سنوات پرداخت نمی‌شود.

این کارگران از وضعیت معیشتی خود ابراز نارضایتی کردند و گفتند: متاسفانه بعد از سال‌ها خدمت در شهرداری ایرانشهر، از پرداخت به موقع مزایای مزدی، عیدی و سنوات محروم هستیم.

به گفته یکی از کارگران، اصلاً مشخص نیست که عیدی و سنوات ما کارگران چه زمانی و چه مبلغی پرداخت می‌شود. هیچ امیدی به دریافت عیدی نداریم و هیچ مرجعی حتی اداره کار تاکنون از ما حمایت نکرده است.

او گفت: سنت پرداخت عیدی در شهرداری ایرانشهر اصلاً به رسمیت شناخته نمی‌شود. این در حالی‌ست که پرداخت عیدی پایان سال به تمام کارگران مشمول قانون کار حداقل به اندازه دو پایه حقوق کارگری، الزام قانون است.

این کارگر با بیان اینکه دل کسی به حال ما نمی‌سوزد، تصریح کرد: در طول چند سال گذشته حقوق کارگران با تاخیر چهار تا پنج ماهه پرداخت می‌شود و آخرین حقوقی که دریافت کرده‌ایم مربوط به آبان و آذر ماه سال ۱۴۰۱ بود که در واپسین روزهای سال با سه تا ۴ ماه تاخیر به حساب کارگران واریز شد.