کارگران پیمانی شهرداری «آبژدان» واقع در شهرستان اندیکا در استان خوزستان، حدود ۲۰ ماه دستمزد و ۱۱ ماه حق بیمه پرداخت نشده، دارند.

جمعی از این کارگران در گفت‌وگو با ایلنا گفتند: در شهرداری آبژدان حدود ۵۰ نفر در بخش‌های مختلف مشغول به کار هستند که از اسفند سال ۹۷ حدود ۲۰ ماه دستمزد پرداخت نشده دارند. علاوه بر مشکلات معیشتی‌ ناشی از عدم دریافت حقوق، مطالبات بیمه‌ای آنها به تامین اجتماعی باعث شده، خود و خانواده‌هایشان در زمینه دریافت خدمات درمانی از بیمارستان‌های ملکی تامین اجتماعی دچار مشکل شوند.

به گفته کارگران، به‌رغم پیگیری‌های مکرر آنها برای دریافت حقوق، مسئولان شهری پاسخ قانع‌کننده‌ای به درخواست‌های کارگران نمی‌دهند.

این کارگران گفتند: کار می‌کنیم اما از دستمزد خبری نیست! مدیران شهری می‌گویند مازاد نیرو داریم و این افراد در هر دوره از برگزاری انتخابات شورای شهر به صورت غیرقانونی و بی‌ضابطه جذب شهرداری شده‌اند بنابراین درآمد شهرداری برای پرداخت حقوق به نسبت تعداد نیروی کار همخوانی ندارد.

کارگران در خاتمه اظهار کردند: ما تقریبا بی‌پناه‌ترین گروه از کارگران شهرداری‌های استان خوزستان هستیم که حتی برای دریافت مطالباتِ مزدی و حق بیمه خود دستمان به جایی بند نیست، از این رو از مسئولان بالادستی درخواست داریم صدایمان را بشنوند.