کارگران پیمانکاری یا ارکان ثالث پالایشگاه آبادان در نامه‌ای به نمایندگان مجلس خواستار تصویب طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت شدند و تاکید کردند اگر اجرای این طرح دست مافیا و دلالان و سودجویان را از سفره کارگران کوتاه می‌کند، چرا در تصویب آن امروز و فردا می‌کنید؟

به گزارش ایلنا، در ابتدای نامه کارگران پیمانکاری یا ارکان ثالث پالایشگاه آبادان به نمایندگان مجلس آمده است: قبل از هر چیزی فراموش نکنید، تک‌تک شما نمایندگان برای رفاه حال مردم در خانه ملت هستید و به واسطه تلاش شبانه‌روزی و به اعتبار و آبروی آرای تک‌تک ما کارگران و خانواده‌هایمان، در این جایگاه نشسته‌اید تا زبان گویای ما باشید. فراموش نکنید تک‌تک شما نمایندگان مجلس از زادگاه پدری خود رأی اعتماد کسب کرده‌اید و روزی به زادگاه خود و بین ما برمی‌گردید.

در ادامه نامه خطاب به نمایندگان نوشته شده است: بدانید شما در مجلس هستید تا قوانینی در راستای حمایت و رفاه ملت تصویب کنید. مدت‌هاست خواسته به حق و قانونی ما جامعه کارگری با عنوان طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت جهت تبدیل وضعیت نیروهای پیمانکاری (ارکان ثالث یا شرکتی) به صحن مجلس ارسال شده است. شما نماینده و قانونگذار هستید. اگر به اذعان خودتان این طرح دست مافیا و دلالان و سودجویان را از سفره کارگران کوتاه می‌کند پس چرا برای تصویب آن امروز و فردا می‌کنید؟

این کارگران با طرح این موضوع که این طرح به استناد گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس بار مالی ندارد، نوشته‌اند: چرا از سازمان اداری استخدامی کشور تحقیق و تفحص نمی‌کنید؟ آیا قانونی است که سازمان مذکور به هر استانداری مجوز استخدام صد نفر را بدهد؟ چه اشخاصی در هر استان این صد نفر را جهت استخدام معرفی کرده‌اند؟