سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، به تشریح روند ادامه بررسی طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در صحن علنی مجلس پرداخت.

حسن لطفی در گفت‌‌وگو با خبرگزاری خانه ملت گفت: کمیسیون اجتماعی مجلس با هدف ساماندهی کارکنان دولت و رفع هر نوع تبعیض و بی‌عدالتی در نحوه استخدام این کارکنان و در راستای ایجاد اتفاق‌نظر بین مجلس و دولت، ماه‌ها برای بررسی این طرح زمان گذاشت.

نماینده رزن و درگزین در مجلس ادامه داد: تلاش کردیم که مفاد طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت مغایر با نظر دولت نباشد بنابراین با حضور نماینده دولت در نشست‌های این کمیسیون، بررسی این طرح به پایان رسید.

وی خاطرنشان کرد: نتیجه بررسی‌های صورت گرفته این شد که نیروهای شرکتی و عناوین مشابه به قرارداد کار معین تبدیل وضعیت شوند و در نهایت با اکثریت آرا به تصویب رسید و گزارش آن جهت بررسی در صحن، تقدیم هیات رئیسه شد.

لطفی تاکید کرد: همچنان پیگیر هستیم تا بررسی این طرح در دستورکار صحن قرار گیرد کما اینکه حدود 3 هفته قبل تعداد بیش از 100 امضا از نمایندگان مجلس برای فوریت بررسی این طرح در صحن علنی جمع‌آوری شد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس در پاسخ به اینکه آیا ممکن است بررسی طرح مذکور در صحن به سال آینده موکول شود، یادآور شد: طبق آیین‌نامه داخلی مجلس تعیین زمان بررسی این طرح در صحن علنی از حوزه اختیارات کمیسیون اجتماعی خارج بوده و براساس تصمیم هیات رئیسه مجلس صورت خواهد گرفت.