معاون امور فنی صندوق بازنشستگی کشوری آخرین وضعیت دریافتی حقوق بازنشستگان را اعلام و اظهار کرد: میانگین حقوق در سال ۱۴۰۰، هفت میلیون و ۱۵۰هزار تومان بود که ابتدای سال ۱۴۰۱ به هفت میلیون و ۹۰۰هزار تومان رسید و با مصوبه اخیر ترمیم حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری، ۹ میلیون و ۲۴۱هزار و ۲۰۰ تومان شد.

اکبر شیرمحمدی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه در حال حاضر یک میلیون و ۶۳۰هزار بازنشسته، مشترک صندوق بازنشستگی کشوری هستند، اظهار کرد: براساس آمار تفکیک شده حقوق‌بگیران صندوق در پایان شهریورماه سال جاری، استان تهران با ۳۱۸هزار و ۸۷۶ نفر دارای بیشترین و استان ایلام با ۱۳هزار و ۱۸۳ نفر دارای کمترین میزان حقوق‌بگیر از صندوق بازنشستگی کشوری است.

معاون امور فنی صندوق بازنشستگی کشوری درباره حداقل و حداکثر دریافتی حقوق‌ها نیز توضیح داد و گفت: ۶۵هزار نفر حدود پنج میلیون تومان دریافتی داشتند که با افزایش‌ اخیر در پی ترمیم حقوق‌ها، دریافتی آنها به شش میلیون و ۱۵۰هزار تومان رسیده است.

شیرمحمدی ادامه داد: یک میلیون و ۴۸۰هزار نفر بین شش تا ۱۱ میلیون تومان، ۴۶هزار نفر بین ۱۱ تا ۲۵ میلیون تومان و ۵۴۱۹ نفر بین ۲۵ تا ۴۱ میلیون تومان حقوق می‌گیرند.

وی درباره بودجه ۹۰۰۰ میلیارد تومانی که برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ قید شده بود، عنوان کرد: ترمیم حقوق‌های اخیر ۱۳هزار میلیارد تومان بار مالی برای دولت به همراه داشت اما درباره آن ۹۰۰۰ میلیارد تومان، هنوز مشخص نیست اصلاحیه‌ بودجه‌ای که دولت به مجلس برد منظورش همان متناسب‌سازی بود یا می‌خواهند بعدا تصمیم مجزایی بگیرند.

معاون امور فنی صندوق بازنشستگی کشوری افزود: البته به نظر می‌رسد با توجه به اصلاح قانون بودجه، مصوبه ترمیم حقوق جایگزین همان مصوبه قبلی شده است با این حال تا موقعی که چیزی از دولت و مجلس به ما ابلاغ نشود نمی‌توانیم در این باره اقدامی کنیم.