سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری با تاکید بر اینکه سیاست و راهبرد این صندوق در حوزه اقتصادی خروج از شرکت‌های زیان‌ده است، گفت: با این وجود شرکت‌های قدیمی و با ظرفیت بالای اقتصادی که امکان احیا و دستیابی به سود داشته باشند، مورد توجه ما خواهند بود.

به گزارش توسعه ایرانی، مدیران اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری و تامین اجتماعی برای اجرای طرح افزایش سرمایه و روش‌های خروج از زیان‌دهی شرکت چوب و کاغذ ایران (چوکای تالش) عصر روز بسیتم آذر ماه تشکیل جلسه دادند. سازمان تامین اجتماعی با ۵۳درصد و صندوق بازنشستگی کشوری با ۴۷درصد دو سهامدار شرکت چوب و کاغذ ایران هستند که تلاش دارند ضمن بررسی طرح افزایش سرمایه این شرکت، درباره روش‌های خروج از زیان‌دهی این شرکت بزرگ و قدیمی تصمیم‌گیری کنند.

«نعمت‌الله ترکی» سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری در این نشست، با تاکید بر اینکه سیاست و راهبرد این صندوق در حوزه اقتصادی خروج از شرکت‌های زیانده است، گفت: هرگونه سرمایه‌گذاری در حوزه اقتصادی باید با بازگشت سرمایه و افزایش سود و درآمد همراه باشد و به همین دلیل تلاش می‌کنیم سرمایه بازنشستگان را در حوزه‌های سودآور و قابل اتکا به ویژه با رویکرد سهامداری به جای بنگاه‌داری سرمایه‌گذاری کنیم.

ترکی تصریح کرد: هلدینگ‌ها و شرکت‌های وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری باید در جهت حفظ منافع بازنشستگان و افزایش سرمایه این افراد حرکت کنند به نحوی که در یک برنامه مشخص، سهم حوزه اقتصادی صندوق در تامین حقوق و معیشت بازنشستگان به کاهش نیمی از سهم فعلی دولت منجر شود.