تعدادی از کارگران شهرداری شوش در استان خوزستان که از سال ۹۸ تاکنون معطل پرداخت هزینه سخت و زیان‌آوری خود هستند، از ادامه بلاتکلیفی خود خبر دادند.

این کارگران به ایلنا گفتند: نزدیک به ۲۰ نفر از کارگران مجموعه شهرداری شوش با ۲۳ سال سابقه کار هستیم که از سال ۹۸ معطل پرداخت هزینه بازنشستگی خود از سوی شهرداری هستیم.

 

به گفته کارگران، همه کارگرانی که مشمول بازنشستگی تحت قانون مشاغل سخت و زیان‌آور قرار دارند، منتظر پرداخت سهم چهار درصدی حق مربوط به سابقه سخت و زیان‌آور خود از سوی کارفرما به سازمان تامین اجتماعی هستند و از موعد بازنشستگی همه آنها گذشته است.

به ادعای این کارگران، آنها ماه‌هاست مشکلات مربوط به بازنشستگی‌شان را در خصوص پرداخت ۴درصد هزینه بازنشستگی با ارائه اسناد قانونی به مسئولان مربوطه مطرح کرده‌اند اما هنوز تصمیمی در این باره نگرفته‌اند.

طبق اظهارات یکی از کارگران، کارفرما درحالی در پرداخت هزینه بازنشستگی آنها کوتاهی می‌کند که برخی از همکاران آنها دو تا سه سال از زمان بازنشستگی‌شان گذشته و برای بازنشسته شدن به دنبال پرداخت هزینه بازنشستگی خود از جیب هستند اما مسئولان آن را اقدامی غیرقانونی می‌دانند.

او گفت: در خواست ما این است شهرداری با مساعدت تامین اجتماعی مشکل پرداخت هزینه بازنشستگی ما کارگران مجموعه شهرداری شوش را برطرف کند. با این وجود هنوز پاسخ روشنی به خواسته‌های ما کارگران نه از سوی کارفرما و نه تامین اجتماعی داده نشده است.