هفته گذشته رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران خبر داد که شرکت بیمه تکمیلی بازنشستگان تأمین اجتماعی، قرارداد خود را با تعدادی از بیمارستان‌ها لغو کرده در حالی‌که این موضوع خلاف تعهدات است. در همین زمینه دو نفر از نمایندگان مجلس با انتقاد از این موضوع، خواستار برخورد با این اقدام غیرقانونی شدند.

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه حواشی ایجاد شده درباره بیمه تکمیلی تامین اجتماعی نشان‌دهنده تنش‌هایی در ساختار مدیریتی آن است که به این بیمه به عنوان برندی خوشنام لطمه جدی وارد می‌کند، تاکید کرد که لازم است موضوع لغو قرارداد بیمه تکمیلی بازنشستگان تأمین اجتماعی با تعدادی از بیمارستان‌ها به طور جدی پیگیری شود.

علی‌اصغر عنابستانی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت گفت: احساس می‌شود که سازمان تامین اجتماعی در ساختار مدیریتی اخیر خود دچار یک‌سری تنش‌هایی شده و باعث شده که از حقوق بیمه‌شدگان به خوبی دفاع نشود آن هم در شرایطی که این بیمه از یک خوشنامی ویژه‌ای در حوزه سلامت برخوردار بود و به عنوان یک بیمه پذیرفته‌شده در همه مراکز درمانی شناخته می‌شد.

وی ادامه داد: متاسفانه کم‌کاری‌های اخیر در پرداخت مطالبات مراکز درمانی، وجهه تامین اجتماعی را به عنوان یک برند معتبر تخریب کرده و به اعتماد مردم نسبت به این سازمان و سهامدارانش لطمه جدی وارد می‌کند. این نماینده مجلس یازدهم یادآور شد: اطلاع دقیقی از دلیل لغو قرارداد بیمه تکمیلی بازنشستگان تأمین اجتماعی با بیمارستان‌ها نداریم اما مشکل قبلی مبنی بر انباشت بدهی تامین اجتماعی به بیمارستان‌ها که در روند ارائه خدمات به افراد تحت پوشش این بیمه اختلال ایجاد کرده بود، پیگیری کردیم و تماس‌هایی با رئیس این سازمان داشتیم که قرار شد این مشکل را حل کند.

وی تاکید کرد: نیاز است موضوع لغو قرارداد بیمه تکمیلی بازنشستگان تأمین اجتماعی با بیمارستان‌ها به طور جدی پیگیری شود تا مشکلی برای بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش تامین اجتماعی ایجاد نشود. همچنین عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس در رابطه با لغو قرارداد بیمه تکمیلی بازنشستگان با تعدادی از بیمارستان‌ها، گفت: لغو قراردادها به لحاظ حقوقی دارای اشکال و قابل پیگیری است.

کیومرث سرمدی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: این مساله برای بازنشستگانی که بیمه تکمیلی دارند و بیمار هستند و باید هزینه پرداخت کنند، مشکلات و گرفتاری ایجاد می‌کند.