نماینده اراک در مجلس گفت: کلیات طرح اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی هفته گذشته در خانه ملت تصویب شد.

به گزارش ایرنا، محمدحسن آصفری در آیین گرامیداشت سالروز تصویب قانون کار افزود: هفته آینده باید ایرادات ۲ ماده قانونی دیگر رفع و پس از تایید نهایی به تصویب برسد.

وی ادامه داد: اجرای قانون کار به‌رغم معایبی که دارد الزامی است. همچنین اصل ۴۴ قانون اساسی یکی از مواردی است که باید به آن به عنوان یک اصل مهم توجه شود اما این مهم به واسطه واگذاری‌های نامناسب، مشکلات زیادی برای واحدهای تولیدی ایجاد کرده است. آصفری تصریح کرد: هر کدام از واحدهای تولیدی استان مرکزی که براساس اصل ۴۴ قانون اساسی واگذار شده‌اند، با توجه به ظرفیت بالایی که دارند باید دو برابر بیشتر از شرایط کنونی نیروی کار داشته باشند اما به دلیل واگذاری‌های نامناسب امروز برخی از این واحدها تعطیل یا نیمه‌تعطیل هستند.

وی افزود: برخی از مدیران این واحدهای تولیدی، توانمندی مدیریتی ندارند. مدیری که بیش از ۵۰ میلیون تومان حقوق می‌گیرد مکلف است که دغدغه کار و کارخانه را داشته باشد و برای ایجاد اشتغال از هیچ کوششی دریغ نکند.

نماینده اراک در مجلس، نبود امنیت شغلی را یکی از مشکلات برخی کارگران دانست و عنوان کرد: متقاضیان کار، درخواست استخدام در واحدهای تولیدی بزرگ دارند چرا که کارخانه‌های کوچک حداقل امنیت شغلی را دارند.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۶۰۰ واحد صنعتی استان مرکزی تعطیل یا نیمه‌تعطیل هستند و مشکلات این واحدها باید فهرست‌بندی و در جهت حل آنها اقدام شود.

آصفری اضافه کرد: اعتراض کارگران نباید منجر به زندانی شدن آنها شود، بلکه در این بین کارفرما و عدم پیگیری و توجه او نسبت به ایجاد کار و اشتغال نیز تاثیر داشته و مدیر نیز باید پاسخگو باشد، مدیران باید با مسئولین مربوطه رایزنی داشته باشند.

در این نشست، مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی نیز عنوان کرد: بدهی برخی از صنایع استان ازجمله آذرآب، ماشین‌سازی و واگن‌پارس تقسیط شده و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

علیرضا حسینی افزود: ضریب نسبت پشتیبانی ابتدای انقلاب ۲۰ نفر بیمه‌پرداز و یک نفر مستمری‌بگیر بود در حالی که هم اکنون به ۴.۲ رسیده و در استان مرکزی که صنعتی است به ۳.۵ رسیده است.