پرستاران از خلف وعده‌ها در زمینه قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری انتقاد دارند، خلف وعده‌هایی که به گفته «رحمان‌پناه» قائم‌مقام خانه پرستار و فعال صنفی پرستاران، بیش از هر چیز دست‌پخت سازمان نظام پرستاری و معاونت پرستاری وزارت بهداشت است.

به گزارش ایلنا، او تاکید می‌کند: وقتی کارانه قاصدک را به جای تعرفه‌گذاری جا زدند و به وزارت بهداشت ارائه دادند، حواس‌شان نبود که جامعه پرستاری رضایتی از این امر ندارد! بعد از 15 سال غفلت از اجرای قانون، حالا پرستاران را دور زده‌اند و ادعا می‌کنند شیوه‌نامه قاصدک همان نظام تعرفه‌گذاری‌ست در حالی‌که تعرفه‌گذاری تعریف دیگری دارد و باید شیوه‌نامه و نظام آن با مشارکت نمایندگان واقعی جامعه پرستاری کشور تنظیم می‌شود.

به گفته رحمان پناه، حالا سازمان نظام پرستاری و رئیس آن، حق اعتراض ندارند چراکه آنچه امروز می‌بینیم نتیجه عملکرد خود اینهاست. همین‌ها در سال ۹۳ و ۹۴ شیوه مراقبتی کیس‌متد را با قاصدک مخلوط کرده به عنوان تعرفه‌گذاری به مجلس وقت دادند و حالا هم صفر تا صد شیوه‌نامه قاصدک را به جای تعرفه‌گذاری به دولت و وزارت تحویل دادند. وی در پایان اضافه می‌کند: عوام‌فریبی کافی‌ست. جامعه پرستاری آگاه و هشیار است و به حقوق قانونی خود آشناست. جامعه پرستاری کشور رضایتی از این تعرفه‌گذاری که دست‌پخت آقایان است و واقعاً تعرفه‌گذاری نیست، ندارد. حق و حقوق پرستاران بعد از دو سال کرونا و دردسرهای بسیار آن بیش از این است که کارانه قاصدک را جای تعرفه‌گذاری جا بزنند و بگویند قانون اجرا شد!