رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی از ارسال نامه‌ای به مقام معظم رهبری به منظور رفع مشکلات افزایش حقوق بازنشستگان خبر داد.

علی‌اصغر بیات در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر گفت: در این نامه به نمایندگی از جامعه چندین میلیونی آمده که این قشر رنج‌دیده از ناملایمات و بی‌توجهی‌های گاه و بی‌گاه برخی مسئولان و تصمیم‌گیران دلخورند.

به گفته وی، در بخش دیگری از این نامه آمده است: طی سالیان متمادی انباشت بدهی‌های معوق دولت‌ها و عدم پرداخت آن به تأمین اجتماعی به میزان 500هزار میلیارد تومان آسیب‌های جدی به پیکره آن وارد کرده و دیدگان نگران صاحبان اصلی آن که همان بازنشستگان و مستمری‌بگیران هستند را نگران‌تر از هر زمانی کرده، رویه‌ای که در تضاد کامل با سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی مبنی بر «عدم ایجاد و انباشت بدهی‌های دولت» قرار دارد.

بیات تاکید کرد: نکته مهم و محوری که در روزهای اخیر روح و روان رنجور این عزیزان را آزرده، بی‌توجهی و تغافل عامدانه به موضوع تصویب و ابلاغ افزایش سنواتی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران در سال جاری است. براساس مواد قانونی ۹۹ و ۱۱۱ قانون تأمین اجتماعی، هر ساله مستمری بازنشستگان، ازکارافتادگان کلی و بازماندگان مشمول تأمین اجتماعی ناظر به مصوبات شورای عالی کار افزایش می‌یابد و محل تأمین اعتبار آن نیز از منابع و درآمدهای تأمین اجتماعی، حق بیمه‌ها، اندوخته‌ها و ذخایر بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران است.

وی گفت: دولتی که با شعار مردمی بودن و توجه به محرومین و ضعفا پا به عرصه خدمت نهاده، در تصویب پیشنهاد افزایش سنواتی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تعلل ورزیده و در نهایت پس از تأخیری طاقت‌فرسا با تفسیری غیرقانونی آن را دچار تغییرات نامساعد و غیرمنطقی به ویژه در زمینه افزایش حقوق سایر سطوح کرده است. وی از رهبری استدعا کرد دستور رسیدگی عاجل توسط هیأت دولت به منظور تغییر رویه با هدف تأمین نظر و خرسندی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی، صادر کنند.