دبیرکل خانه کارگر و رئیس فراکسیون کارگری مجلس با اشاره به مشکلات اقتصادی کارگران گفت: تورم موثر در کشور اکنون بالای 50درصد است و کارگران در این شرایط با مشکلات فراوانی مواجه هستند.

به گزارش ایرنا، علیرضا محجوب روز جمعه در آیین افتتاح خانه کارگر دزفول افزود: ارقامی که به مستمری‌بگیران، کارگران و کارمندان پرداخت می‌شود قابل تطبیق با هزینه‌های زندگی آنها نیست که امیدواریم این موضوع با ظرافت خاصی پیگیری شود. وی با بیان اینکه تورم جشن ثروتمندان و عزای فقراست، اظهار داشت: شاخص نابرابری به سمت طبقات ثروتمند و دارا گردش می‌کند که این موضوع از نظر اجتماعی خبری بد و مایوس‌کننده است. دبیرکل خانه کارگر با بیان اینکه اجازه نمی‌دهیم کسی بابت تورم جشن بگیرد، افزود: تورم و فشار زمانی قابل تحمل است که همه اقشار به یک اندازه در مقابل این وضعیت قرار بگیرند نه اینکه برخی افراد در این شرایط ثروت بیشتری کسب کنند و برخی فقیرتر شوند. رئیس فراکسیون کارگری مجلس با بیان اینکه این فراکسیون سبقه سیاسی ندارد، گفت: فراکسیون کارگری همواره به دنبال مسائل و مشکلات کارگران بوده است. وی با اشاره به اینکه 60هزار بیمه‌شده اصلی در شهرستان دزفول وجود دارد، اظهار داشت: بیش از 200هزار نفر از جمعیت این شهرستان یعنی حدود 40درصد، مشمول خدمات درمانی و تامین اجتماعی هستند. دبیرکل خانه کارگر، وجود تعداد فراوان کارگر در دزفول را دلیلی بر لزوم راه‌اندازی خانه کارگر در این شهرستان عنوان کرد و گفت: ارائه دوره‌های آموزشی و اقدامات موثر برای جلب نظر کارگران در این خانه ضروری است. وی خانه کارگر را صدای مردم و کارگران دانست و گفت: طرح و پیگیری مباحث و مشکلات کارگران در خانه کارگر از اتفاقاتی نظیر پایمال شدن حق کارگران و برگزاری تجمعات کارگری مانند هفت‌تپه جلوگیری می‌کند.

محجوب با اشاره به مشکلات کارگران کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه افزود: نمایندگان کارگران این شرکت به فراکسیون کارگری مجلس مراجعه و مشکلات خود را مطرح کردند که پیگیری‌های لازم برای رفع مشکلات آنها انجام شد.

وی با بیان اینکه مشکلات کارگران هنوز تمام نشده، اظهار داشت: خوزستان و همه استان‌های کشور بستر موضوعات کارگری هستند.

محجوب، خانه کارگر را تشکیلاتی برای یاری‌رسانی به کارگران و شنیدن صدای آنها دانست و گفت: متاسفانه نه تنها حرف فقرا و کارگران به خوبی منعکس نمی‌شود بلکه گردش خبری به سمت ثروتمندان است.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس همچنین درباره مشکل قراردادهای موقت کار گفت: این نوع قراردادها به هیچ عنوان به نفع کارگران نیست.

وی افزود: در بحث رسیدگی به لایحه مدیریت خدمات کشوری در حال گفت‌وگو درخصوص قراردادهای موقت کار هستیم و اگر بتوانیم دولت و کمیسیون را در این زمینه قانع کنیم، گام بزرگی در این زمینه برداشته‌ایم.

محجوب اظهار داشت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز طرحی درباره آیین‌نامه تبصره یک ماده هفت قانون کار به دولت داده که اگر دولت این طرح را مصوب کند تکلیف تا حد زیادی روشن می‌شود.