عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با اعلام اینکه تامین اجتماعی ماهانه ۱۰هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد، تاکید کرد که این سازمان می‌تواند از طریق بنگاه‌های اقتصادی در اختیار، یک توازنی در حوزه صنعت و اشتغال در کشور ایجاد کند تا هم مساله اشتغال را حل کند و هم با افزایش ورودی‌های صندوق، این میزان کسری بودجه را جبران کند.

محمد کعب‌عمیر در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به مشکلاتی که به تازگی در روند ارائه خدمات به افراد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی ایجاد شده، گفت: تمام صندوق‌های بازنشستگی با این چالش مواجه هستند که ورودی‌های آنها کاهش یافته و خروجی‌هایشان افزایش پیدا کرده است. از سوی دیگر سازمان تامین اجتماعی ماهانه با 10هزار میلیارد تومان کسری بودجه مواجه است، بنابراین خدمات خود را کاهش داده تا این میزان کسری بودجه را جبران کند.

نماینده شوش و کرخه در مجلس ادامه داد: این روش درست نیست و لازم است تامین اجتماعی به سمتی برود که از طریق بنگاه‌های اقتصادی که در اختیار دارد و با فعال‌سازی بخش صنعتی خود در نقاط محروم و کل کشور یک توازنی در حوزه صنعت و اشتغال ایجاد کند تا هم مساله اشتغال را حل کند و هم ورودی‌های صندوق را افزایش دهد که قطعا از این طریق کسری بودجه 10هزار میلیاردی آن نیز جبران خواهد شد.

وی در پاسخ به اینکه آیا وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برنامه‌ای برای ساماندهی تامین اجتماعی دارد، تاکید کرد: مرتضوی در رابطه با اداره این سازمان یک برنامه کلی به مجلس ارائه داد اما ما همچنان پیگیر خواهیم بود تا وضعیت این سازمان را به بهترین نحو ساماندهی کرده و مشکلات افراد تحت پوشش این سازمان را رفع کند. عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یادآور شد: بازنشستگان تامین اجتماعی باید مثل قبل از خدمات بیمه درمانی بهره‌مند شوند و تمام بیمارستان‌های تامین اجتماعی و سایر بیمارستان‌های طرف قرارداد با این بیمه باید به آنها به بهترین نحو ممکن خدمات ارائه دهند.