وزیر اقتصاد:

جلوگیری از بیکار شدن کارگران، دغدغه دولت است

وزیر اقتصاد گفت: همکاران من در دولت شب و روز به این مساله فکر می‌کنند که چه راهکاری در پیش بگیرند تا به تولید کشور آسیبی نرسد و بیکاری افزایش پیدا نکند. فرهاد دژپسند در گفت‌وگو با ایلنا گفت: پس از اعمال تحریم‌ها، مهمترین دغدغه دولت تامین نیازهای واحدهای تولیدی و جلوگیری از بیکار شدن کارگران این مجموعه‌ها بود طوری که همکاران من در دولت شب و روز به این مساله فکر می‌کنند که چه راهکاری در پیش بگیرند تا به تولید کشور آسیبی نرسد و بیکاری افزایش پیدا نکند. وی ادامه داد: دولت در سال گذشته نزدیک به 600هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی داده و به‌رغم تحریم‌ها سعی کرده به گونه‌ای عمل کند که واردات مواد اولیه کمترین مشکل را داشته باشد. وی درباره بازگشت ارز صادراتی گفت: در دو ماه اخیر شاهد همکاری خوبی از سوی صادرکنندگان بخش خصوصی با دولت بودیم و به میزان قابل توجهی ارز به کشور برگردانده شده و امیدواریم این روند ادامه پیدا کند.

    

مهلت قانونی سرپرست تامین اجتماعی خاتمه یافته است

با گذشت ۱۵ روز از پایان حکم ۶ ماهه سرپرست سازمان تامین اجتماعی اما هنوز وزیر رفاه، مدیرعامل این سازمان را معرفی نکرده است.

به گزارش مهر، حکم سرپرستی محمدحسن زدا برای سازمان تأمین اجتماعی سوم دی ماه سال ۹۷ از سوی محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صادر شد. براساس قانون دو دوره سه ماهه یک سازمان می‌تواند با سرپرست اداره شود و بعد از گذشت ۶ ماه فعالیت سرپرست غیرقانونی است اما به‌رغم هشدار کارشناسان و متخصصان نسبت به این موضوع، دو هفته از اتمام دوره سرپرستی زدا در این سازمان می‌گذرد ولی وزیر رفاه مدیرعامل را مشخص نکرده است. گزینه‌های مختلفی تاکنون برای پست مدیرعاملی سازمان تأمین اجتماعی مطرح شده‌اند اما هنوز کسی مورد تأیید قرار نگرفته و رسماً اعلام نشده است. فرد مورد نظر در نهایت باید ابتدا به تأیید هیأت امنای سازمان برسد و سپس برای تأیید نهایی به رئیس جمهور اعلام شود. یک منبع آگاه در گفت‌وگو با مهر گفت: دوره حکم سرپرستی به پایان رسیده و فعالیت محمدحسن زدا در سازمان غیرقانونی است و باید تکلیف مدیرعامل تاکنون مشخص می‌شد چرا که این سازمان بیمه‌شدگان زیادی را تحت پوشش دارد و خدمات گوناگون درمانی و بیمه‌ای ارائه می‌کند و بلاتکلیفی مدیرعامل می‌تواند به این خدمات خدشه وارد کند. وی گفت: تاکنون گزینه‌های متعددی برای مدیرعاملی سازمان تأمین اجتماعی معرفی شده‌اند اما برخی از این افراد مورد تأیید قرار نگرفته و حذف شده‌اند. وی با اشاره به اینکه هنوز جلسه هیأت امنا برای بررسی گزینه‌های مطرح تشکیل نشده است، اظهار داشت: ابتدا باید جلسه تشکیل در آن جلسه فرد مورد نظر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مورد تأیید اعضای هیأت امنا قرار گیرد و سپس اعلام نهایی شود. به گفته وی، زمان جلسه هیأت امنا هنوز مشخص و اعلام نشده است. وی افزود: با توجه به اینکه به زودی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ژنو سفر می‌کند اگر تکلیف مدیرعامل تأمین اجتماعی زودتر مشخص نشود، انتخاب مدیرعامل رسماً به دو هفته بعد موکول خواهد شد.

    

سرپرست تامین اجتماعی خبر داد:

رواج ازدواج زنان با بازنشسته‌ها برای دریافت مستمری

سرپرست سازمان تامین اجتماعی با انتشار پستی در شبکه اجتماعی اینستاگرام از وجود دخترانی خبر داد که برای دریافت مستمری دست به طلاق‌های صوری می‌زنند یا با مردان مسن مستمری‌بگیر ازدواج می‌کنند. به گزارش ایلنا، محمدحسن زدا نوشت: برخی دختران جوان به عقد مستمری‌بگیرانی که سن بسیار بالایی دارند و احتمال فوت‌شان زیاد است، درمی‌آیند تا پس از فوت آن فرد، موفق به دریافت مستمری سازمان شوند! وی ادامه داد: در این موارد موضوع فقط به دریافت مستمری ختم نمی‌شود، بلکه مفسده‌ها و مشکلات فراوان بعدی برای خانواده‌ها و به ویژه آن زنان طلاق گرفته و دختران ازدواج کرده پیش می‌آید که در این زمینه‌ها باید نهادها و افراد مسئول، خانواده‌ها را آگاه کرده و اطلاعات لازم را ارائه دهند.