نایب رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران اولویت کارگران را تامین معیشت دانست و گفت: تا زمانی که به خواسته‌ نمایندگان کارگران جامه عمل پوشانده نشود، وارد پرونده دستمزد سال آینده نخواهیم شد و دولت و کارفرمایان می‌توانند با هم جلسه بگذارند.

ناصر چمنی در گفت وگو با ایسنا گفت: در حالی که به پایان سال چند ماه بیشتر نمانده، شورای عالی کار کمترین اهمیتی به خواسته و مطالبات کارگران و نمایندگان آنها نداشته، در صورتی که طبق همان قانون کاری که مدام از آن دم می‌زنند شورای عالی کار باید ماهانه یک جلسه تشکیل بدهد.

وی ادامه داد: مهم‌ترین و حیاتی‌ترین موضوع امروز کارگران، معیشت است و وقتی کارگران نان نداشته باشند به فکر تامین اجتماعی و مشکلات اقتصادی هم نخواهند بود بنابراین معتقدم تا زمانی که تکلیف جلسات برگزار نشده شورای عالی کار مشخص نشود وارد مباحث مزد ۹۸ نخواهیم شد و کارفرمایان و دولت می‌توانند با هم جلسه بگذارند.

نایب رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران تاکید کرد: شریعتمداری در اولین روز حضور در وزارتخانه با تشکل‌های کارگری جلسه گذاشت، صبحت‌های آنها را شنید و گفت که برای ترمیم مزد و معیشت کارگران برنامه دارد و ما منتظر برنامه‌ها هستیم. این در حالی است که تنها یک جلسه شورای عالی کار برگزار شده و ماه گذشته هیچ جلسه‌ای نداشتیم و ماه آذر هم روبه پایان است. ما با مشاوران وزیر کاری نداریم اما از وزیر کار می‌خواهیم تکلیف جلسات شورای عالی کار را روشن کند و امیدواریم تحت القائات مشاوران یا برخی افراد قرار نگرفته باشند و مستقل عمل کنند.

چمنی افزود: متاسفانه اقلام مصرفی و ضروری خانوارهای کارگری روزبه‌روز در حال افزایش است و کمر کارگران زیر بار هزینه‌ها خم شده و جز خدا هیچ کسی فریادرس کارگران نیست.