با تصویب طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در کمیسیون اجتماعی، قرار بود که این طرح به دلیل اهمیت و انتظار طولانی جامعه هدف، با فوریت به صحن مجلس بیاید و تصویب شود. اکنون نزدیک سه هفته از تصویب در کمیسیون اجتماعی می‌گذرد اما به گفته «رامین اناری» نماینده کارگران شرکتی و قراردادی سراسر کشور، موضع‌گیری‌های نمایندگان مجلس کارگران را نگران کرده است.

به گزارش ایلنا، «بهروزی‌فر» عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در روزهای اخیر گفته است که طرح ساماندهی تا نیمه سال 1402 به نتیجه می‌رسد. اناری در این رابطه می‌گوید: هزاران کارگر شرکتی و قراردادی سراسر کشور بیش از دو سال است که در انتظار تصویب این طرح هستند. اکثریت نمایندگان نیز مدعی شده‌اند که با طرح موافقند. کمیسیون اجتماعی نیز طرح مصوب کرده، حالا چرا یک عضو این کمیسیون باید این‌گونه موضع‌گیری کند؟

او ادامه می‌دهد: همه مراحل بررسی در صحن، تصویب و کارهای اداری باید تا پایان سال جاری به انجام برسد. هرچقدر هم کار طولانی باشد هنوز پنج ماه تا پایان سال زمان داریم و نباید باز هم کار را به تعویق بیندازند.

به گفته وی، اظهارات و موضع‌گیری‌های نمایندگان مجلس باید مسئولانه و با در نظر گرفتن شرایط دشوار جامعه هدف باشد. این نمایندگان اگر اطلاعات دقیق ندارند، اظهارنظر نکنند.

 

نماینده کارگران قراردادی و شرکتی سراسر کشور تاکید کرد: پیش از این نمایندگان در کمیسیون اجتماعی تمام جزئیات طرح را با دقت بررسی و مصوب کرده‌اند و دیگر بیش از این تاخیر جایز نیست. برخی نمایندگان دوباره ساز مخالف کوک کرده‌اند و مدعی شده‌اند دولت باید لایحه بیاورد! آخر چرا یک مسیر را باید چند بار طی کنیم و چرا هر بار کارگران امیدوار می‌شوند با این اظهارنظرها امیدواری‌ها را از بین می‌برند.