عضو کمیسیون بودجه در مجلس راهکار مقابله با گرانی‌ها را توزیع کالابرگ الکترونیکی عنوان کرد و گفت: مردم باید بدانند در هر شرایط تورمی، برای خرید کالاهای اساسی خود کالابرگ دارند و نیاز نیست هزینه مازادی پرداخت کنند.

احسان ارکانی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از افزایش دائمی قیمت کالاهای اساسی گفت: افزایش قیمت کالاهای اساسی و حتی کالاهای غیرضرور پیشران تورم در کشور هستند. به‌عنوان مثال افزایش چند برابری نرخ نهاده‌های دامی به دنبال حذف ارز ترجیحی افزایش قیمت شیر و لبنیات را به دنبال داشت، هر چند افزایش اولیه قیمت‌ها که در زمان حذف اولیه ارز ترجیحی رخ داد ناشی از شوک روانی حذف ارز ترجیحی بود اما تورم واقعی ناشی از حذف دائمی ارز ترجیحی را پس از این و چند ماه آتی در بازار مشاهده خواهیم کرد چرا که دیگر مواد اولیه این محصولات به‌طور کامل بدون ارز ترجیحی تهیه می‌شوند.

نماینده نیشابور و فیروزه در مجلس ادامه داد: دولت باید برای کنترل قیمت‌ها سیاست‌های خود را تغییر دهد چرا که اگر خرید تضمینی و کنترل قیمت برای تولیدکننده توسط دولت اتفاق نیفتد ما شاهد قیمت‌های بیشتر برای مصرف‌کننده خواهیم بود ضمن آنکه بسیاری از تولیدکنندگان گوشت قرمز، مرغ و تخم‌مرغ اعلام کردند با توجه به قیمت‌های بالای نهاده‌ها که به صورت آزاد خریداری می‌کنند ادامه فعالیت‌شان به کل توجیه اقتصادی ندارد و به یقین کمبود عرضه نیز می‌تواند منجر به بالاتر رفتن قیمت‌ها شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس راهکار مقابله با این گرانی‌ها را توزیع کالابرگ الکترونیک عنوان کرد و افزود: درواقع مردم باید بدانند در هر شرایط تورمی، برای خرید کالاهای اساسی خود کالابرگ دارند و نیاز نیست هزینه مازادی پرداخت کنند و دولت هزینه تهیه این کالاها را به صورت کالابرگ الکترونیکی پرداخت خواهد کرد. این امر سبب کنترل تورم ناشی از تقاضا در بازار نیز خواهد شد و می‌توان قیمت‌ها را نیز مدیریت کرد.