معاون بیمه‌ای سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلان تأمین‌اجتماعی، بر ضرورت وجود پیوست تامین‌اجتماعی در زمان تصویب لوایح و قوانین تاکید کرد و اذعان داشت که اصلاح قوانین مغایر با محاسبات بیمه‌ای و نیز اصلاحات پارامتریک برای تأمین پایداری تأمین‌اجتماعی باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، مهرداد قریب با اعلام اینکه بیش از ۵۰درصد افراد جامعه تحت پوشش خدمات تامین اجتماعی هستند، ارتقای رضایت‌مندی مخاطبان را از مهم‌ترین اولویت‌های تأمین‌اجتماعی معرفی کرد و گفت: برای موفقیت در جلب رضایت مخاطبین، توجه ویژه به منابع انسانی حائز اهمیت است.

وی با اعلام اینکه ماهانه حدود هفت هزار میلیارد تومان شکاف بین منابع نقدی و مصارف این سازمان وجود دارد، گفت: ضمن افزایش بهره‌وری و افزایش ارزش افزوده سرمایه‌گذاری‌ها، ضروری است منابع پایدار متناسب از طریق گسترش جامعه تحت پوشش و افزایش ضریب پوشش جبران شود. قریب، سه‌جانبه‌گرایی و توسعه گفتمان تامین‌اجتماعی را از الزامات نیل به اهداف و برنامه‌های سازمان دانست و خاطرنشان کرد: تعامل سازنده با نهادهای کارگری و بازنشستگی و کارفرمایی به منظور رفع ابهامات و ایجاد درک مشترک در امور مورد انتظار است.