مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: مستمری بازنشستگان با توجه به توان سازمان و منابعی که حداقل برای سه تا چهار سال آینده پیش‌بینی شده، افزایش یافته است.

مصطفی سالاری در گفت‌وگو با ایرنا تصریح کرد: یکی از مطالبات اصلی جامعه از سازمان تامین اجتماعی افزایش مستمری بازنشستگان است. این مستمری نسبت به ۱۴ ماه گذشته به طور میانگین دو برابر شده است.

وی با بیان اینکه خواست اصلی جامعه از تامین اجتماعی انجام وظایف و تعهدات قانونی است، گفت: در حوزه درمان انتظار بیمه‌شدگان، سهم کمتر بیمه (فرانشیز کمتر)، افزایش پوشش این بیمه و ارتقای کیفی خدمات است که باید از جانب سازمان ارائه یا از مراکز درمانی دانشگاهی و غیردانشگاهی غیرملکی خریداری شود.

سالاری با اشاره به جامعه ۴۶ میلیون نفری تامین اجتماعی ادامه داد: سازمان به منظور پرداخت سایر کمک هزینه‌ها که برحسب مورد پیش می‌آید و تامین اجتماعی متعهد به پرداخت است، مشکل خاصی ندارد.

مدیرعامل تامین اجتماعی ادامه داد: نمی‌توان گفت مستمری جامعه بازنشستگان یک زندگی با شرایط متوسط رو به بالا را جواب‌گو خواهد بود اما این افزایش با توجه به توان سازمان و منابعی که حداقل برای سه تا چهار سال آینده پیش‌بینی شده، انجام پذیرفت.

وی تاکید کرد: مستمری کافی، بدون شک به عنوان مطالبه اصلی جامعه بازنشستگان از وظایف مهم سازمان تامین اجتماعی محسوب می‌شود.