رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری تاکید کرد: هرچند ما شایعاتی مبنی بر اینکه می‌خواهند ۵۱۵هزار تومان مبلغ ثابت را ندهند و فقط ۳۸درصد را بدهند، شنیده‌ایم اما باید دولت بداند ما یک ریال کمتر از قانون را نخواهیم پذیرفت.

به گزارش ایلنا، حسن صادقی با اشاره به گذشت 20 روز از ابطال مصوبه حقوقی دولت توسط نامه رئیس‌مجلس گفت: هنوز ندیدیم که کسی در این مدت بگوید با این نظر مجلس حکم دولت باطل است و دولت نظر هیات مدیره تامین اجتماعی را می‌پذیرد یا خیر.

وی با بیان اینکه جلسه‌ای بین اعضای کانون بازنشستگان با سرپرست وزارت کار و مدیرعاملان صندوق‌ها برگزار شد، اظهار داشت: در آن جلسه قرار شد تا درباره برون‌رفت از بحران فعلی صحبت شود و سرپرست وزارت کار دو هفته قبل در روز شنبه در صداوسیما افزایش ۳۸درصدی حقوق بازنشستگان را اعلام کند اما متاسفانه دیدیم که دولت به وعده خود در جلسه عمل نکرد. گویا اراده‌ای جز وقت‌کشی وجود ندارد.

این فعال صنفی با بیان اینکه شکافی در گفتمان و اظهارات مقامات دولت وجود دارد که باعث شده تا به شایعات مقامات و وکلای مجلس دلخوش بمانیم، تصریح کرد: دغدغه و نگرانی ما نبود گزارش شفاف از سوی وزارت کار است. در این میان موضع صریح مدیرعامل تامین اجتماعی و فعالان حقوق بازنشستگان لازم است.

صادقی ادامه داد: دلهره و نگرانی در دل بازنشستگان مشمول ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی وجود دارد لذا انتظار داریم نمایندگان مجلس مطالبه‌محورتر و رساتر صحبت کنند.