نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها و نماینده اراک گفت: اکثر نمایندگان مجلس نسبت به اینکه قانون در مورد افزایش حقوق بازنشستگان به طور کامل و دقیق اجرایی نشده، معترض هستند و از دولت گلایه دارند که چرا مصوبه شورای عالی کار و تامین اجتماعی را اجرایی نکرده است.

محمدحسن آصفری درباره افزایش 10درصدی حقوق بازنشستگان سایر سطوح درآمدی به ایلنا گفت: دولت مصوبه شورای عالی کار را در مورد حقوق بازنشستگان اجرایی نکرده در صورتی‌که موظف است ضمن پرداخت بدهی خود به صندوق تامین اجتماعی که چیزی حدود ۵۰۰هزار میلیارد تومان است، مشکل بازنشستگان را حل کند.وی با اشاره به افزایش ۵۷درصدی حقوق بازنشستگان حداقل‌بگیر تاکید کرد: نمی‌شود بخشی از قانون را اجرا کرد و بخشی را کنار گذاشت. نمی‌شود گفت بخشی از قانون حلال است اما بخشی دیگر حرام! دولت باید کل مصوبه شورای عالی کار را برای بازنشستگان اجرایی می‌کرد.آصفری گفت: این شکایت را با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح کردیم و وی گفت به دنبال این هستیم که مشکل حقوق بازنشستگان را با ارائه لایحه‌ای حل کنیم.

آصفری گفت: وزیر کار در جلسه‌ای اعلام کرد که دولت به دنبال ارائه لایحه‌ای به مجلس برای برقراری نظام پرداخت عدالت‌محور برای تمام صندوق‌های بازنشستگی است. در واقع دولت می‌خواهد از این طریق رضایت‌مندی بین بازنشستگان صندوق‌ها را افزایش دهد و مشکل کمبود حقوق برخی از بازنشستگان را جبران کند.

وی ادامه داد: همچنین وزیر کار به دنبال این است که اجازه ویژه‌ای را از شورای عالی کار و تامین اجتماعی بگیرد تا حمایت‌هایی برای بازنشستگانی که درآمدشان پایین است و مشکلشان با این افزایش حقوق‌ها حل نمی‌شود، داشته باشد.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور در پاسخ به این سوال که آیا ارائه لایحه برای برقراری عدالت در نظام پرداخت‌ها می‌تواند مشکل را حل کند، گفت: به اعتقاد من مصوبه شورای عالی کار یعنی تصمیمی که به صورت سه‌جانبه و با حضور نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت گرفته شده باید به صورت دقیق اجرایی شود.

نماینده اراک تصریح کرد: با توجه به شرایط تورمی که در جامعه وجود دارد، حقوق بازنشستگان کفاف هزینه‌های زندگی آنها را نمی‌دهد. بنابراین دولت باید از صدور احکام بازنشستگان جلوگیری کند و هرچه سریعتر مصوبه شورای عالی کار را به طور دقیق اجرایی کند چرا که اگر قرار باشد این احکام با این قانونی که به صورت نیمه‌کاره اجرایی شده، صادر شود نمی‌تواند رضایت‌مندی بازنشستگان را به همراه داشته باشد.