رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان تهران ضمن انتقاد شدید بازنشستگان به سازمان برنامه و بودجه به دلیل عدم تصویب افزایش حقوق بازنشستگان این سازمان گفت: تاخیر و کاهش درصد افزایش حقوق، عواقب بدی دارد.

علی دهقان‌کیا در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر گفت: متأسفانه دولت در بودجه ۱۴۰۱ میزان افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری را ۱۰درصد تعیین کرده و انتقاد ما به دولتمردان این بود که با توجه به تورم ۴۸درصدی سال گذشته چرا باید افزایش حقوق‌ها ۱۰درصد باشد.

وی تأکید کرد: هیچ منطقی برای افزایش ۱۰درصدی وجود ندارد و این با شعار رنگین شدن سفره بازنشستگان که دولت مطرح کرد، همخوانی ندارد.

دهقان‌کیا با انتقاد شدید از سازمان برنامه و بودجه گفت: این سازمان برای تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی سنگ‌اندازی می‌کند و جز اینکه مملکت با تأخیر در تصویب به آشوب کشیده شود، چیز دیگری ندارد.

به گفته وی، متأسفانه سه ماه از سال می‌گذرد اما هنوز تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی مشخص نشده و ما به عنوان کانون عالی بازنشستگان حاضر نیستیم حتی یک ریال از درصد اعلام شده شورای عالی کار کمتر به تصویب برسد. چرا که ۴۰ سال است هر آنچه هیأت مدیره تأمین اجتماعی تصویب کرده، در دولت نیز مورد تأیید قرار گرفته است.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان تهران افزود: در حال حاضر بازنشستگان تأمین اجتماعی شرایط خوبی ندارند و در تأمین مایحتاج عمومی با مشکل مواجه‌اند و به‌رغم اینکه قیمت ۴ قلم کالا به طور رسمی افزایش یافته اما در کنار آن قیمت ۴۰۰ قلم کالای دیگر افزایش یافت که این موضوع هزینه‌های سنگینی را به بازنشستگان تحمیل کرده است.