رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان تهران با اشاره به اینکه میزان دقیق افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی هنوز مشخص نشده است، از رئیس جمهور درخواست کرد به این موضوع ورود کند.

علی دهقان‌کیا در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر در مورد افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی گفت: در حال حاضر به طور دقیق و شفاف در این خصوص اعلام موضع نشده اما رئیس کانون عالی بازنشستگان، پیگیر افزایش حقوق این افراد مانند شاغلین و کارگران است.

وی گفت: سال‌های سال است که شورای عالی کار هر آنچه در خصوص افزایش حقوق کارگران و شاغلین در نظر می‌گیرد همان برای بازنشستگان حداقل‌بگیر سازمان تأمین اجتماعی و سایر سطوح در نظر گرفته می‌شود.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان تهران خاطر نشان کرد: هفته گذشته رقمی برای افزایش حقوق‌ها اعلام شد و ما همچنان پیگیر تحقق این موضوع هستیم اما از آن زمان تاکنون به طور رسمی این موضوع اعلام نشده است.

دهقان‌کیا از رئیس جمهور درخواست کرد به موضوع افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی ورود و تعیین تکلیف کند.

وی همچنین تاکید کرد: انتظار داریم دولت به این موضوع ورود کند و مشکل افزایش حقوق بازنشستگان را حل کرده و این قشر زحمتکش را از نگرانی خارج کنند.

وی با اشاره به اینکه از مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی می‌خواهیم همان‌طور که قول داده بودند حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی را براساس مصوبه شورای عالی کار افزایش دهند و تکلیف بازنشستگان را مشخص کنند، گفت: بازنشستگان در این خصوص همچنان نگران هستند و نمی‌دانند که میزان دقیق افزایش حقوق آنها چقدر است و با توجه به اینکه قرار بود تا پایان اردیبهشت حقوق بازنشستگان براساس افزایش‌های صورت گرفته پرداخت و احکام‌ها صادر شود اما هنوز عملیاتی نشده و ما منتظر تحقق آن هستیم.