عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران در ارتباط با افزایش مستمری بازنشستگان گفت: با توجه به اینکه نزدیک به 15 روز از سال جدید سپری شده و وارد نیمه دوم فروردین شده‌ایم، عدم اعلام افزایش حقوق بازنشستگان کارگری نگران‌کننده است.

علی‌اکبر عیوضی به ایلنا گفت: تغییراتی در سطح کارشناسان سازمان تامین اجتماعی رخ داده است. باید بپذیریم تامین اجتماعی یک شرکت خرد با مخاطبان اندک نیست بلکه نهادی است که به نیمی از جمعیت کشور خدمات می‌دهد. این سازمان نیازمند یک مدیریت هوشمند و آگاه است. ما بازنشستگان نگران حقوق و دستمزد سال جدید هستیم و انتظار داریم افزایش حقوق بازنشستگان هرچه زودتر ابلاغ شود.

وی با بیان اینکه «همه ساله در فروردین ماه، مصوبه مزدی شورای عالی کار با تصویب هیات وزیران و ابلاغ مدیرعامل سازمان به بازنشستگان کارگری تسری داده می‌شود»، افزود: امسال نیز امیدواریم هرچه سریعتر همان مصوبه بدون ذره‌ای تغییر و با در نظر گرفتن افزایش تمام مولفه‌ها، به بازنشستگان تسری پیدا کند. مدیرعامل سازمان باید سریعتر احکام حقوقی بازنشستگان را صادر کند تا خیال بازنشستگان راحت شود و بدانند در سال جدید قرار است چقدر حقوق ماهانه داشته باشند.عیوضی ادامه داد: در این شرایط اقتصادی، درست نیست کار مردم زمین بماند. باید اول فروردین ماه تشریفات اداری در هیات وزیران به انجام می‌رسید و احکام حقوقی بازنشستگان صادر می‌شد. الان وارد نیمه دوم فروردین سال جدید شده‌ایم و بازنشستگان در مراجعات مکرر، در ارتباط با افزایش مستمری ابراز نگرانی می‌کنند. درخواست بازنشستگان این است که عین مصوبه شورای عالی کار بدون تغییر به بازنشستگان تسری یابد و در واقع افزایش پایه مستمری و افزایش مزایای جنبی براساس مصوبه شورای عالی کار، شامل حال بازنشستگان شود.به گفته این فعال صنفی بازنشستگان، کنترل تورم به اندازه افزایش مزد و حقوق و حتی بیشتر، اهمیت دارد. اگر تورم افسارگسیخته مهار نشود، بازنشستگان با حقوق افزایش یافته، نمی‌توانند اجاره خانه بپردازند و زندگی کنند لذا دولت و تمام مسئولان امر، باید مهار تورم را در اولویت برنامه‌های خود در سال جدید قرار دهند.

او اضافه کرد: عدم کنترل تورم، مخرب است و اساس زندگی مزدبگیران را به هم می‌زند. از دولت انتظار داریم حتما تورم را کنترل کند. توجه به معیشت بدون مهار تورم، ممکن نیست. مردم را بیش از این نگران و مستاصل نکنند. در دو سه سال اخیر تورم به گونه‌ای به پیش تاخته که دیگر هیچ دلخوشی برای افزایش دستمزد باقی نمانده است. مزدبگیران کارگری می‌دانند که اثرات افزایش مزد به دلیل تورم به زودی از بین می‌رود و به همین دلیل با افزایش مستمری به معنای واقعی کلمه امیدوار نمی‌شوند.

عیوضی در پایان تاکید کرد: امیدواریم قبل از پایان فروردین ماه، ابلاغیه افزایش مستمری بازنشستگان صادر شود یعنی حداقل ۵۷.۴درصد برای حداقل‌بگیران و ۳۸درصد به اضافه مبلغ ثابت برای سایر سطوح. انتظار داریم قبل از پایان ماه، بازنشستگان را از نگرانی بیرون بیاورند.