بازنشستگان صندوق تامین اجتماعی در کارزاری از رئیس‌جمهور خواستند تا افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در هیأت دولت به تصویب برسد.

به گزارش ایلنا، متن این کارزار به شرح زیر است::

با توجه به گذشت دو ماه از سال و شرایط فعلی کشور و نیز با نظر به وضعیت قشر بازنشسته سازمان تأمین اجتماعی که از کارگران خدوم و سنگربان تولید این کشورند و لزوم تکریم این قشر آسیب‌پذیر که عمری را در انواع مشاغل در حال خدمت به جامعه و صنعت بوده‌اند، استدعای عاجل می‌شود در خصوص تسریع در تصویب و تأیید نهایی افزایش مستمری بازنشستگان تأمین اجتماعی بذل توجه ویژه نمایید تا در تسهیل معیشت حدود یک‌ششم از ملت شریف ایران مساعدت شود.

طبق قوانین تأمین اجتماعی و شورای عالی کار، افزایش حقوق این قشر زحمتکش در هیئت مدیره سازمان تصویب و جهت تأیید و اجرا در هفتم اردیبهشت توسط وزیر محترم کار و رفاه اجتماعی به هیئت دولت تحویل شده اما تاکنون مورد تصویب قرار نگرفته و باعث نگرانی جامعه بازنشستگان شده است. با توجه به اینکه افزایش مورد نظر هیچگونه بار مالی برای دولت محترم نداشته و تأمین اعتبار آن توسط سازمان تأمین اجتماعی پیش‌بینی شده (ضمن اینکه بار تورمی این افزایش بر کل تورم کشور کمتر از یک درصد است)، درخواست داریم هرچه سریع‌تر اقدامات لازم در دستور کار قرار گیرد.