رئیس کانون شوراهای اسلامی کار استان گیلان گفت: کارگران سال‌هاست که از رواج قرادادهای موقت رنج می‌برند. باید به این بی‌سر و سامانی پایان داد و هرچه سریع‌تر دولت لایحه ساماندهی قرارداد موقت را به مجلس ارائه کند.

به گزارش ایلنا، غلامرضا خوالگر با ابراز تاسف از همه‌گیر شدن قراردادهای موقت گفت: دغدغه بزرگ کارگران، وجود انواع قراردادهای سلیقه‌ای در محیط کار است، به نوعی که امروزه در شرکت‌های دولتی حدود ۱۰ نوع قرارداد کاری بسته می‌شود.

خوالگر قراردادهای موقت را ضعف بزرگ قانون‌گذاری کشور دانست و گفت: جای تاسف دارد که کارگری با ۲۵ سال سابقه کار آن هم در دستگاه‌های دولتی، هنوز قرارداد موقت است و هر چند ماه یک بار یا به صورت سالیانه باید قراردادش را تمدید کند.

وی با اعلام اینکه باید هرچه سریع‌تر تکلیف قرارداد موقت برای نیروهای کار روشن شود، گفت: قرارداد موقت در کارهای دائم هیچ معنا و مفهومی ندارد، این در حالی است که در بسیاری از ادارات و دستگاه‌های دولتی، همچنان قراردادموقت رونق گرفته و از آن سوءاستفاده می‌شود.

خوالگر افزود: قرارداد موقت، ابزاری در دست کارفرمایان است تا هر گاه که اراده کردند، کارگران را تحت فشار قرار داده یا اخراج کنند. بدتر اینکه دولت بزرگترین کارفرماست و از قرارداد موقت به منظور ابزاری برای تحت فشار قرار دادن کارگران سوءاستفاده می‌کند.