رئیس اتحادیه پیشکسوتان استان گیلان گفت: با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، باعث شدت گرانی می‌شویم زیرا قیمت کالاها رشد سرسام‌آوری خواهد داشت و محرومان توان خرید خود را از دست می‌دهند.

به گزارش ایلنا، حسن رجیون با انتقاد از رویکرد برخی مسئولان در اصرار بر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت: هدف از تخصیص ارز دولتی، کمک به اقشار ضعیف جامعه ازجمله کارگران و بازنشستگان بود اما با حذف ارز دولتی، در عمل مشاهده می‌کنیم که دهک‌های پایین جامعه و محرومان فراموش می‌شوند.وی بر احیای بن‌های غیرنقدی تاکید کرد و گفت: اگر دولت ادعا می‌کند که در توزیع ارز دولتی فساد و تخلف وجود دارد، بی‌شک این فساد و تخلف در زیرمجموعه‌های دولتی است و در اصل دولتمردان با این ادعا، سیستم مدیریتی کشور را متهم به رانت و فساد می‌کنند. در صورتی‌که می‌توان با استفاده از نظام توزیع منطقی و کارآمد، مشکلات فساد ناشی از توزیع ارز دولتی را حل کرد.

وی نظارت بر توزیع کالاهای اساسی را اقدامی مهم و تاثیرگذار توصیف کرد و گفت: به جای آن که مسئولان اصرار بر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی داشته باشند و با این سیاست غلط بر تورم و گرانی دامن بزنند، بهتر است در قالب بن غیرنقدی، به مدیریت تورم و گرانی‌هایی بپردازند که از کنترل دولت خارج شده است.