وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از سوی رئیس جمهور فرصت دو ماه و نیمه برای فراهم کردن مقدمات اجرای سیاست‌های کلی تأمین‌اجتماعی‌ ابلاغی از سوی مقام‌ معظم رهبری، در نظر گرفته شده است.

به گزارش «توسعه ایرانی»، حجت‌الله عبدالملکی در ارتباط با کسری بودجه سازمان تأمین‌اجتماعی در سال گذشته گفت: در حالی سال گذشته را به پایان بردیم که به صورت ماهیانه چهار هزار میلیارد تومان کسری بودجه در سازمان تأمین‌اجتماعی داشتیم که در طول یک سال رقمی معادل ۴۸هزار میلیارد تومان می‌شود و رقم وحشتناکی است و در واقع کسری ۴هزار میلیارد تومان در ماه معادل بودجه یک دستگاه بزرگ است.

وی تصریح کرد: بودجه برخی از وزارتخانه‌ها سالیانه بین ۱۰ تا ۱۲هزار میلیارد تومان است که این رقم نصف مبلغی که ماهیانه از سوی سازمان تأمین‌اجتماعی تحت عنوان حقوق پرداخت می‌شود.وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه سال قبل در حالی به اتمام رسید که پرداخت هیچ‌گونه حقوقی به تأخیر نیفتاد، افزود: علاوه بر این، یک میلیون و ۱۷۰هزار بیمه‌شده در سال گذشته به تعداد بیمه‌شدگان سازمان تأمین‌اجتماعی افزوده شد که البته تا پایان فروردین ماه امسال به تعداد آنها باز هم افزوده خواهد شد.

عبدالملکی تصریح کرد: از یک میلیون و ۱۷۰هزار بیمه‌شده در سال قبل، ۷۵۰هزار بیمه‌شده مربوط به نیمه دوم سال ۱۴۰۰ هستند که ۵۰۰هزار نفر آنان بیمه‌شده اجباری هستند و این افراد توسط کارفرمایان بیمه شده‌اند.

وی اضافه کرد: سازمان تأمین‌اجتماعی حدود ۲۰هزار میلیارد تومان از کسری سال قبل را در برنامه جدید تعریف کرده است و این یک موفقیت محسوب می‌شود.

عبدالملکی تاکید کرد: در حوزه تامین اجتماعی سیاست‌های کلی تامین اجتماعی از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده است که رئیس‌جمهور به ما ابلاغ کردند که ظرف دو تا دو و نیم ماه مقدمات اجرایی و پیش‌نویس اسناد و لوایح توسط وزارتخانه تهیه و این مسئولیت به عهده ما گذاشته شده است که یک انقلاب در عرصه رفاهی مردم ایران است.