وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اجرای احکام همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از ابتدای سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش ایرنا، محمد شریعتمداری در مراسم بهره‌برداری از مرکز ملی پالایش کسب و کار، درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: حقوق  بازنشستگان تأمین اجتماعی از ابتدای سال ۱۴۰۰ همسان‌سازی می‌شود تا علاوه بر امتداد مرحله اول طرح در امسال، تبعیض موجود بین حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی و سایر صندوق‌های بیمه‌ای رفع شود.

در ادامه، وزیر تعاون درباره مرکز ملی پالایش کسب و کار وزارت تعاون گفت: اکنون ۵۰هزار میلیارد تومان دارایی واحدهای تولیدی تعطیل شده و بر زمین مانده وجود دارد که از آن استفاده نمی‌شود.

وی افزود: براساس طرح اورژانس کسب و کار می‌خواهیم حداقل ۵۰درصد از این واحدهای تعطیل شده را نجات دهیم.

شریعتمداری گفت: سالانه ۳۰۰هزار اشتغال در کشور از بین می‌رود که چنانچه با اورژانس‌ کسب و کار بتوانیم ۴۰درصد از آن را جلوگیری کنیم، سالانه تا ۲۱هزار میلیارد تومان برای اقتصاد کشور منفعت ایجاد می‌کنیم.

در ادامه این مراسم «عیسی منصوری» معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در نظام حکمرانی که در کشور جاری است بین حوزه سیاست‌گذاری و نتیجه فاصله وجود دارد که برای پر کردن این خلأ نهادهایی باید در نقش پلتفرم ایجاد شوند.

وی افزود: با این رویکرد و با تاکید وزیر کار برای صیانت از اشتغال موجود، مرکز اورژانس کسب و کار را ایجاد کردیم تا با در حوزه حفظ اشتغال برای جامعه هدف خود مفید باشد.

منصوری تصریح کرد: ما در این حوزه علاوه بر توسعه کسب و کار بنا داریم به حوزه مشاغل خرد و خانگی هم توجه ویژه داشته باشیم که البته این طرح یعنی طرح حمایت از مشاغل خرد و خانگی ابتدا به صورت پایلوت اجرا شد و سپس در سراسر کشور به اجرا درآمد و الان همکاران من تثبیت توسعه کسب و کار خرد و خانگی را در پیش گرفته‌اند و مطمئن هستم این برنامه‌ها نهادینه می‌شود.

طبق این گزارش، اورژانس کسب و کار بخشی از سازوکار مرکز فرماندهی و کنترل سیاست‌ها و برنامه‌های اشتغال کشور بوده که در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی (دبیرخانه شورای عالی اشتغال) مستقر شده و در راستای برنامه حفظ، تثبیت و صیانت از اشتغال نیروی کار کشور تنظیم شده است.