رئیس اتاق اصناف ایران گفت: در سه سال اخیر، علاوه بر تشدید تحریم‌ها، گرانی، تورم، رکود، کاهش ارزش پول ملی و حتی تصمیمات لحظه‌ای و غیرکارشناسانه موجب شد که کسب و کارهای خرد آسیب ببینند.

به گزارش اتاق اصناف ایران، سعید ممبینی درباره تأثیر بیماری کرونا بر کسب و کارها گفت: با شیوع بیماری کرونا نخستین اتفاقی که افتاد، ایجاد محدودیت برای کسب و کارها بود که در بعضی مواقع هم طولانی‌مدت شد و در ادامه اصناف با کاهش ترددها، معاملات و ارتباطات اجتماعی نیز بار دیگر آسیب دیدند اما با وجود همکاری اصناف در کنترل بیماری کرونا، حمایت مناسبی از اصناف آسیب دیده نکردند.

وی خاطر نشان کرد: بنابر نامه سوم شهریور ۱۴۰۰ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در یک سال گذشته، جمعیت شاغل کشور حدود ۱.۵میلیون نفر کاهش داشته است. بیش از ۸۰درصد از این افراد، از بخش خصوصی، بنگاه‌های خرد و کوچک بوده‌اند. اصناف به طور کلی در این دسته بندی قرار می‌گیرند. براساس این گزارش با توجه به سیاست‌های حمایتی دولت، ۲۳۵هزار میلیارد ریال منابع برای مشاغل آسیب‌دیده در نظر گرفته شد که فقط ۴۰درصد آن یعنی ۹۰هزار میلیارد ریال به کسب و کارهای آسیب‌دیده با ۳۹۱هزار بنگاه تخصیص داده شد و تأمین شد.