رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانکاری درباره امکان تصویب طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت و حذف شرکت‌های پیمانکاری گفت: اگر از جانب دولت و مجلس اراده‌ای برای این کار وجود داشته باشد، حتما این اتفاق می‌افتد.

به گزارش ایلنا، فتح‌الله بیات گفت: طرح مجلس برای حذف پیمانکاران را به فال نیک می‌گیریم که البته باید زودتر از اینها این اتفاق می‌افتاد. ما سال‌هاست پیگیر حذف پیمانکاران هستیم و معتقدیم اگر کارگران به طور مستقیم با کارفرمای اصلی قرارداد ببندند، بسیاری از مشکلات آنها حل خواهد شد.

بیات گفت: کارگری که با کارفرمای اصلی قرارداد می‌بندد، بسیار زودتر می‌تواند به مطالبات خود برسد. در حال حاضر شرکت، کار را با برگزاری مناقصه به پیمانکار تحویل می‌دهد و زمانی که پیمان پیمانکار تمام می‌شود اگر پیمانکار حقوق کارگر را پرداخت نکرده باشد، کارگر به سختی می‌تواند به حقوق خود برسد و بسیار پیش آمده که کارگر در نهایت نمی‌تواند به حقوق خود برسد. معوقه حقوقی و رد شدن ناقص لیست بیمه از مشکلات عمده کارگران پیمانکاری است.

وی تاکید کرد: حذف پیمانکاران و حذف قراردادهای موقت در کارهای با ماهیت مستمر باعث می‌شود که امنیت شغلی کارگران افزایش پیدا کند و با افزایش امنیت شغلی، امنیت معیشت و در پی آن بهره‌وری و کیفیت محصولات و خدمات افزایش پیدا خواهد کرد.

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانکاری گفت: امنیت شغلی باعث می‌شود کارگر انگیزه بیشتری برای کار داشته باشد. حذف پیمانکاران و قراردادهای موقت در شرکت‌های دولتی باید هر چه سریعتر آغاز شود و بعد به شرکت‌های خصوصی نیز تعمیم پیدا کند.

بیات تصریح کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر دولت و مجلس با هم همسو هستند و تضاد سختی با هم ندارند، امکان تحقق این امر وجود دارد.

وی گفت: کارگران بخش‌های مختلف به حذف پیمانکاران و تبدیل وضعیت خود امیدوارند. ما نیز امیدواریم قوه قضاییه نیز همت کند تا دادنامه ۱۷۹ دیوان عدالت اداری حذف شود و برای همیشه جلوی رشد روزافزون قراردادهای موقت در کارهای مستمر گرفته شود و امنیت شغلی برقرار شود.

بیات افزود: بین کارگران رسمی و کارگر پیمانکاری تفاوت بسیاری وجود دارد و این تبعیض‌ها کارگر را آزار می‌دهد که چرا دو نیرو در یک محیط از مزایای متفاوتی برخوردارند.