وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مساله جدی که در ارتباط با ایجاد اشتغال مطرح است، اینکه لزوما ایجاد اشتغال با سرمایه زیاد مدنظر نیست، بلکه با مهارت‌آموزی می‌شود با سرمایه کم شغل ایجاد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، حجت‌الله عبدالملکی در اختتامیه نمایشگاه فرصت‌های شغلی مهارت‌های کم‌سرمایه‌محور، اظهار داشت: در این نمایشگاه که توسط سازمان فنی و حرفه‌ای برگزار شد، ۱۲۰ شغل از حدود ۴۰۰ شغل با سرمایه یک تا ۱۰ میلیون تومان به نمایش درآمد که این مشاغل با سرمایه کم و مهارت‌محور قابل اجراست.

وی افزود: اگر مهارت آموزشی را توسعه و ترویج دهیم، می‌توانیم مشاغل زیادی را بدون احتیاج به سرمایه‌های بیشتر ایجاد کنیم. امروز نیز در این نمایشگاه مربیانی را دیدم که با سرمایه کم تا هفت هزار شغل ایجاد کردند.

وزیر کار با بیان اینکه سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در دولت سیزدهم اقدامات خوبی را انجام داده، گفت: کاهش زمان صدور مجوزهای آموزشگاه‌های آزاد، یک انقلاب محسوب می‌شود که از هشت ماه به سه روز کوتاه شد به گونه‌ای که سامانه به صورت خودکار در مدت سه روز مجوز را صادر می‌کند.

عبدالملکی با اشاره به ایجاد مشاغل کم‌سرمایه‌بر، خاطرنشان‌کرد: در ۲ سال گذشته مساله‌ای را مطرح کردیم که با سرمایه یک میلیون تومان هم می‌شود کسب و کاری را شروع کرد. امروز هم در این نمایشگاه کارهای تولیدی را دیدیم با اینکه از چند سال گذشته شروع شده و اجناس گران‌تر شده اما با یک میلیون تومان نیز می‌شود اشتغال ایجاد کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت در احیای کارخانه‌های نیمه‌تعطیل خبر داد و افزود: در بخش صنعت، فعالیت‌های خوبی برای راه‌اندازی کارخانه‌های جدید، احیای کارخانه‌های نیمه‌تعطیل و تعطیل شروع شده است.