مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: با همکاری سیستم بانکی در استان از محل اعتبارات اشتغال روستایی ۳۳۴میلیارد تومان تسهیلات به طرح‌های روستایی پرداخت شد.

علی آشتاب در جلسه بررسی طرح‌های اقتصادی لرستان اظهار کرد: لرستان به‌رغم برخورداری از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های خوب در حوزه‌های مختلف اقتصادی، از نظر اشتغال مشکلاتی دارد.

وی خاطرنشان کرد: دو عامل در سال‌های اخیر مزید بر علت شد، یکی سیل سال ۹۸ که کلی از امکانات، زیرساخت‌ها و توانمندی‌های استان را از بین برد و کرونا که پس از سیل آسیب بسیار جدی به بخش اقتصادی به ویژه خدمات وارد کرد طوری‌که ۴۷درصد اشتغال لرستان در بخش خدمات آسیب دید.

آشتاب گفت: در راستای حمایت از بنگاه‌های آسیب‌دیده ناشی از کرونا، به بیش از ۲۴هزار بنگاه با همکاری سیستم بانکی تسهیلاتی بالغ بر ۲۰۰میلیارد تومان پرداخت شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه برخی طرح‌ها به واسطه تورم نتوانستند به بهره‌برداری برسند، افزود: انتظار می‌رود اعتبارات بیشتری برای تکمیل این طرح‌ها پیش‌بینی شود.وی با بیان اینکه سامانه استفاده از مشوق‌هایی همچون طرح کارورزی فارغ‌التحصیلان و یارانه دستمزد و معافیت‌های بیمه‌ای دانشگاهی از مرداد ماه امسال بسته شده، افزود: این در حالی‌ست که لرستان به شدت نیازمند این مشوق‌هاست و نیازمند کمک و توجه بیشتر هستیم.

آشتاب اظهار کرد: واحدهای بزرگی در استان داریم که راکد هستند و باید از وزارتخانه‌های دیگر پیگیری شود و سهم وزارت کار در ایجاد اشتغال سهم حداقلی است.

وی با بیان اینکه پارسیلون پس از خلع ید، دو سال است که در نوبت تغییر کاربری و منطقه ویژه اقتصادی شدن است، گفت: انتظار می‌رود این واحد همچون دیگر واحدهای راکد تعیین تکلیف شود.آشتاب ادامه داد: ۴۰۰ واحد سنگ‌بری در استان داریم که کمتر از ۵۰درصد آنها فعال هستند و مشکل فرسودگی تکنولوژی و تجهیزات داشته و نیازمند به‌ تزریق سرمایه و حمایت مالی است.