وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پرداخت به موقع حقوق بازنشستگان خبر داد و گفت: موضوع بیمه کارگران ساختمانی در مجلس در حال بررسی است و باید تامین مالی شود.

به گزارش ایسنا، حجت‌الله عبدالملکی درباره حل مشکل بیمه کارگران ساختمانی گفت: در مورد بیمه کارگران ساختمانی لایحه‌ای هم اکنون در مجلس مطرح است و مسئولان حوزه تأمین اجتماعی در این زمینه در حال پیگیری هستند. دولت مسئول بیمه کارگران ساختمانی است ولی این طرح بار مالی دارد که باید توسط دستگاه‌های مربوطه تأمین مالی شود.

وی در عین حال از پرداخت به موقع حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی خبر داد و اظهار کرد: قول داده بودیم که حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی به طور منظم پرداخت شود. خوشبختانه از دو روز گذشته پرداخت حقوق بازنشستگان کشوری و از بیست و یکم، حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی آغاز شده است.

عبدالملکی همچنین درباره موضوعاتی که در خصوص ثبت‌نام جاماندگان یارانه معیشتی اخیرا مطرح شده، اظهار کرد: در حال حاضر طرحی در دولت در دست بررسی است و در حال زمان‌بندی نحوه اجرای آن هستیم که هنوز نهایی نشده است.

به گفته وی، با توجه به بیکاری جوانان به ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی از طریق توسعه تعاونی‌ها و حمایت از بخش تعاون می‌توان اشتغال ارزان‌تر و گسترده‌تر ایجاد و از ظرفیت مراکز نوآوری بخش تعاون در این زمینه استفاده کرد.

وزیر تعاون در پایان از ساخت ۸۴۰هزار واحد مسکن مهر توسط شرکت‌های تعاونی مسکن خبر داد.