سخنگوی فراکسیون کارگری مجلس گفت: تعیین و افزایش دستمزد کارگران در نیمه سال خلاف قانون نیست و اگر اعضای شورای عالی کار تشخیص بدهند که در یک مقطع زمانی باید تغییراتی در حقوق و دستمزد کارگران بدهند تا آنها آسیب جدی نبیند، افزایش دستمزد کارگران باید صورت بگیرد.

جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با میزان گفت: متأسفانه کارگران بخش اعظمی از طبقات کم‌برخوردار جامعه هستند که حقوق ثابت و اندکی دارند و در اثر مشکلات اقتصادی موجود، افزایش نرخ تورم و جهش‌های قیمتی که پیش می‌آید زندگی‌شان مختل می‌شود.

سخنگوی فراکسیون کارگری مجلس افزود: اگر در گفت‌وگوی سه‌جانبه‌ای که بین نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت انجام می‌شود اعضا تشخیص بدهند که در یک مقطع زمانی باید تغییراتی در حقوق و دستمزد کارگران بدهند تا آنها آسیب جدی نبیند، افزایش دستمزد کارگران باید صورت بگیرد و این حقی است که کارگران مطالبه می‌کنند و جهت حمایت از این بخش آسیب‌پذیر باید این اتفاق بیافتد.

وی اظهار کرد: اصولاً بحث حقوق و دستمزد کارکنان دولت به خود دولت واگذار شده و بحث حقوق و دستمزد کارگران هم به شورای عالی کار سپرده شده است. دولت باید جلسه شورای عالی کار را تشکیل بدهد و با شنیدن دلایل نمایندگان کارگری در جهت احقاق حق کارگران و حل مشکلات معیشتی آنها دستمزد کارگران را اصلاح کند.عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس تأکید کرد: مطمئناً مجلس هم هر گونه تلاشی که برای امنیت شغلی و رفاه عمومی کارگران را حمایت خواهد کرد.